Jak wynika z danych AGB Polska telewizja Polsat w pierwszym kwartale br. zarobiła najwięcej z emisji reklam - 359,2 mln zł. To o 52 mln więcej niż w tym samym okresie 2004 roku.
Na drugim miejscu znalazła się telewizja TVN, która zanotował spadek wpływów reklamowych o 49 mln zł. Spadek zanotowała też TVP 1 (o 123 mln zł) i TVP 2 (o 34 mln zł).
2005StacjaWpływyLiczba emisjiPolsat359 225 17840 051TVN282 718 36536 207TVP1237 867 47517 290TVP2155 417 07514 413TV476 515 40535 664TVN730 465 01037 397Tele529 331 92333 954TVP_Regional15 770 82013 037Discovery14 504 25017 527Jetix/FoxKids10 388 8466 881Total1 212 204 347252 421
2004StacjaWpływyLiczba emisjiTVP1360 167 85013 905TVN331 293 70032 598Polsat307 174 31533 053TVP2189 416 96010 879TV435 893 97029 744TVN735 204 51028 595TVP_Regional28 818 44014 889Tele520 068 18519 206Discovery11 863 02014 423CN/TCM3 549 0002 801Total1 323 449 950200 093

- Spadek wynika z wprowadzenia przez stacje urealnionego cennika. Cena brutto spotów zmniejszyła się, więc w monitoringu także widoczny jest spadek. Z całą pewnością można powiedzieć, że TVP zarabia więcej niż rok temu, bo między innymi rośnie rynek reklamowy - wyjaśnia dla "Press" Jakub Bierzyński, prezes OMD Poland.











