IAB Europe opublikowało raport z wynikami najnowszych badań na temat rynku programmatic ujawniający wielkość, główne czynniki wzrostu i wyzwania przed jakimi stoi rynek.
Jak pokazują dane zebrane przez IAB Europe, wartość rynku reklamy programmatic rośnie sukcesywnie od 2013 roku. W 2019r. jego wartość przekroczyła już 23 mld euro, gdzie rok wcześniej wynosiła nieco ponad 18 mld.

Ponad trzy czwarte reklam w internecie (formaty wideo i display) w ubiegłym roku było kupowanych w modelu programatycznym. Udział programmatic w roku 2019r. w Europie wyniósł 77 proc. Od 2013 roku udział ten wzrósł aż o 57 punktów procentowych.
-2
Wartość reklamy wideo kupowanej w programmaticu w Europie wyniosła w ubiegłym roku 5,8 mld euro, co stanowi 58 proc. całej kwoty wydawanej przez reklamodawców na ten format.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/iab-polska-qualid-program-poprawy-jakosci-reklamy-internetowej ##
- Programmatic jest na dobrej drodze, by stać się domyślną infrastrukturą reklamy cyfrowej. Nasze dane pokazują dwucyfrowe wzrosty modelu programatycznego. Są one widoczne na wszystkich rynkach - od pionierów takich jak Wielka Brytania i Francja, po rynki Europy Środkowej i Wschodniej - komentuje Daniel Knapp, główny ekonomista IAB Europe.
Do badania AIB Europe przystąpiło ponad 350 reklamodawców, wydawców, agencji i dostawców rozwiązań technicznych z 31 rynków.










