IAB: w 2016 r. internet wyprzedzi w Europie telewizję na rynku reklamowym

Według prognoz IAB Europe w 2016 roku wydatki na reklamę online po raz pierwszy w historii będą wyższe niż na reklamę telewizyjną. - Internet dowiódł, że jest równorzędnym z telewizją kanałem komunikacji, dzięki któremu można budować markę i skutecznie sprzedawać - podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Według danych podanych przez IAB Europe w ub.r. na europejskim rynku internet stanowił 30,4 proc. wszystkich wydatków reklamowych. W konkretnych kwotach oznacza to 30,7 mld euro czyniąc segment online drugim co do wielkości - liderem pozostaje wciąż telewizja, która ściągnęła z europejskiego rynku 33,5 mld euro.

grafika

Według przewidywań IAB Europe przy obecnej dynamice wydatków na reklamę online (w pierwszym półroczu br. w Polsce wzrosły one o 16 proc.) w 2016 r. stanie się ona w Europie liderem biorąc dla siebie największą część reklamowego tortu.

Obecna silna pozycja, a w przyszłości rola lidera branży reklamowej to w przypadku segmentu online konsekwencja systematycznych wzrostów trwających od kilkunastu lat. Dla potwierdzenia IAB Europe przytacza dane, według których w 1999 r. wydatki na internet stanowiły jedynie 0,5 proc. wszystkich wydatków reklamowych, podczas gdy obecnie sieć to drugie co do wielkości medium reklamowe na europejskim rynku.

grafika

- Na naszych oczach dokonuje się historyczna, długo wyczekiwana zmiana – internet staje się w Europie liderem w segmencie wydatków reklamowych! Internet dowiódł, że jest równorzędnym z telewizją kanałem komunikacji, dzięki któremu można budować markę i skutecznie sprzedawać. W każdej kampanii powinien on być jednym z kluczowych wykorzystywanych kanałów, a nie tylko dodatkiem do kampanii w innych mediach - podkreśla Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. - W Polsce również reklama cyfrowa utrzymuje się na fali wzrostowej, a marketerzy coraz chętniej inwestują w ten kanał. Po pierwszym półroczu br. wartość komunikacji cyfrowej wyniosła 1,45 mld złotych, co oznacza dodatkowe 196 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w roku wcześniejszym - przypomina.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"