IDC: 106 mld USD na internetową reklamę w 2011 roku

W bieżącym roku światowe wydatki na internetową reklamę wyniosą65,2 miliarda dolarów.

km
km
Udostępnij artykuł:

Taką prognozę przedstawiła firma badawcza IDC, według którejinternet będzie stanowił blisko 10 procent nakładów reklamowych nawszystkie media - informuje serwis Marketing Charts.

W 2011 roku wskaźnik ten ma wynieść 13,6 procenta. Do tego czasuwydatki na reklamę online będą na całym świecie rosły w tempie 15 -20 procent rocznie i wyniosą wówczas 106,6 miliarda dolarów.

Według IDC, liderem światowego rynku pod względem całościowychnakładów na reklamę jak również w przypadku reklamy online, będąStany Zjednoczone. Nakłady te w 2011 roku mają tam wynieśćodpowiednio ponad 265 i 45 miliardów dolarów.

Z kolei najszybszy wzrost wydatków na reklamę online w omawianymokresie zostanie uzyskany w Europie Środkowej i Wschodniej (średnio42,1 procenta rocznie), na Bliskim Wschodzie i w Afryce (29,8procenta) oraz w regionie Azji i Pacyfiku (25,4 procenta).

Z kolei największe zyski w stosunku do całego rynku internetowareklama zanotuje w Europie Zachodniej, gdzie w 2011 roku ma onastanowić 18,2 procenta wszystkich nakładów na reklamę. W Japoniiwskaźnik ten ma wynieść 16,3 procenta, a w USA 14,6 procenta.

źródło: Marketing Charts

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"