IHS Screen Digest: Zynga liderem rynku gier społecznościowych

Dzięki sukcesowi gier FarmVille i CityVille na Facebooku, firma Zynga powiększyła w ubiegłym roku swoją przewagę nad konkurencją na rynku gier społecznościowych.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy badawczej IHS Screen Digest wynika, że wydatki konsumentów na gry społecznościowe Zyngi oraz wpływy firmy z tytułu działań lead generation i reklamy sięgnęły w 2010 roku łącznie 544 milionów dolarów.

Dało to Zyndze 39,1 proc. udziału w globalnym rynku. To o 4,2 pkt. proc. w porównaniu z rokiem 2009 i jednocześnie najwyższy wzrost spośród czołowej piątki operatorów gier społecznościowych.

Na drugim miejscu znalazł się Playfish, należący do Electronic Arts, którego rynkowy udział co prawda zmniejszył się o 3,8 pkt. proc., ale wydatki konsumentów na jego gry wzrosły o 42 proc.

Z kolei trzeci Playdom, którego właścicielem jest Disney, zanotował wzrost udziału w rynku o 0,6 pkt. proc. Pierwszą piątkę uzupełnili Crowdstar i RockYou.

grafika

W latach 2009 - 2010 wartość całego globalnego rynku gier społecznościowych zwiększyła się o 116,4 proc., z 636 milionów dolarów do 1,4 miliarda dolarów. IHS Screen Digest prognozuje, że do roku 2015 wartość rynku będzie rosła rocznie średnio o 15 proc.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele