IKEA Retail w finale European Business Awards 2012/13

Organizatorzy European Business Awards wyróżnili firmę IKEA Retail Sp. z o.o. zaszczytnym tytułem Ruban d’Honneur w kategorii Zrównoważony Rozwój (The Millicom Award for Environmental & Corporate Sustainability). Tym samym IKEA będzie reprezentować polski biznes w finale tego prestiżowego konkursu w edycji 2012/13. Celem European Business Awards jest promowanie firm, które odnoszą sukcesy, łącząc innowacyjność z odpowiedzialnym biznesem. Do finału edycji 2012/13 w Düsseldorfie zakwalifikowało się łącznie 100 firm, spośród których wybranych zostanie 10 zwycięzców. Zostaną oni przedstawieni podczas uroczystej gali w kwietniu 2013 roku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Przez ostatnie dwa miesiące zgłoszenia uczestników edycji 2012/13 European Business Awards oceniało jury złożone z przedstawicieli europejskiego biznesu, środowiska akademickiego oraz przedsiębiorców. W końcowym etapie wybrani finaliści – zdobywcy prestiżowego tytułu Ruban d’Honneur – zaprezentują komisji swoje firmy podczas indywidualnych wywiadów.

„Bardzo cieszymy się z otrzymania prestiżowego tytułu Ruban d’Honneur w konkursie European Business Awards, a także z tego, że będziemy reprezentować Polskę w tegorocznym finale. To dla nas dowód, że nasze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju zostały docenione, nie tylko przez jury, ale także przez konsumentów. Celem IKEA jest umożliwienie jak największej liczbie osób prowadzenia codziennego życia w sposób bardziej ekologiczny, co pozwoli na ograniczenie naszego negatywnego wpływu na środowisko naturalne” – powiedziała Petra Färe, zastępca dyrektora sieci sklepów IKEA w Polsce.

W ramach edycji 2012/13 uczestnicy European Business Awards zaprezentowali jesienią 2012 roku swoje osiągnięcia w nagraniu video, które, na potrzeby publicznego głosowania, zostało zamieszczone na stronie www.businessawardseurope.com. Oglądając nagranie IKEA, każdy mógł zapoznać się z filozofią firmy oraz jej działaniami w zakresie zrównoważonego rozwoju, które przedstawiła Petra Färe, zastępca dyrektora sieci sklepów IKEA w Polsce. Działania te obejmują projektowanie, produkcję i transport mebli oraz artykułów wyposażenia wnętrz, a także inwestycje w energię odnawialną czy system zagospodarowania odpadów w sklepach. IKEA promuje też hasło „Zrównoważone życie zaczyna się w domu”, aby przekonać każdego, że może wziąć odpowiedzialność za swoje otoczenie i przyczynić się do ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne. IKEA w dużej mierze w tym pomaga, oferując ekologiczne produkty i rozwiązania, które bardzo często umożliwiają też dodatkowe oszczędności.

„Wykorzystanie nagrania video jako narzędzia prezentacji uczestników edycji 2012/13 naszego konkursu, pozwoliło ekspertom z jury na znacznie głębsze zrozumienie strategii biznesowej ocenianych firm. Pomogło im to również w podjęciu decyzji o wyborze finalistów w poszczególnych kategoriach konkursowych. IKEA Retail udało się prawdziwie zainspirować członków jury i życzymy jej powodzenia w finale” – powiedział Adrian Tripp, prezes European Business Awards.

„Bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim osobom, które obejrzały naszą prezentację zamieszczoną na stronie European Business Awards i zagłosowały na IKEA. To dowód na to, że nasza filozofia staje się coraz bliższa Polakom i coraz lepiej rozumieją oni potrzebę oraz korzyści płynące z życia w sposób bardziej przyjazny dla środowiska. Cieszymy się też, że możemy przyczyniać się do edukacji i promocji w tym zakresie i oferować ekologiczne produkty w przystępnych cenach, aby każdy mógł sobie na nie pozwolić – niezależnie, czy będzie to energooszczędne oświetlenie LED, kosze do sortowania odpadów w mieszkaniu czy żywność organiczna” – powiedziała Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail Polska Sp. z o.o.

Więcej informacji na temat European Business Awards:

www.businessawardseurope.com

http://www.businessawardseurope.com/nationfinalist12

Więcej informacji na temat zrównoważonego rozwoju w IKEA:

www.ikea.pl/przyszlosc

________________________________________

Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).

IKEA jest liderem, innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2012 odwiedziło ponad 19 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"