Ponad 2,2 mln zł wydało Ministerstwo Finansów na umowy z TVP

2,25 mln zł - taka byłą wartość umów zawartych w 2021 roku pomiędzy Ministerstwem Finansów, a Telewizją Polską. Polskie Radio w tym samym okresie miało umowy na ponad 830 tys. zł. Tak wynika z odpowiedzi, jakiej resort udzielił na interpelację posłanki Małgorzaty Kidawy-Błońskiej z PO.

jk
jk
Udostępnij artykuł:
Ponad 2,2 mln zł wydało Ministerstwo Finansów na umowy z TVP
Fot. AKPA

Małgorzata Kidawa-Błońska dopytuje konsekwentnie wszystkie ministerstwa, ile wydały na promowanie swoich działań w mediach publicznych. Kilka dni temu odpowiedzi udzielił resort finansów.

Okazuje się, że w ubiegłym roku ministerstwo realizowało w TVP kampanię, wspierającą rozliczanie deklaracji PIT przez internet oraz usługę Twój e-PIT, co kosztowało 270 tys. zł. Znacznie droższa była jednak kampania towarzysząca zmianom w prawie podatkowym – jej koszt wyniósł 1 525 tys. zł. Natomiast działania informujące o Pracowniczych Planach Kapitałowych zamknięto umowami o wartości 464 tys. zł. Łącznie więc umowy z TVP opiewały na ponad 2,25 mln zł.

Znacznie mniej ministerstwo wydatkowało na umowy z Polskim Radiem. Kampania informująca o Pracowniczych Planach Kapitałowych stanowiła koszt w wysokości 167,5 tys. zł; a już zakup audycji dotyczącej rozliczania rocznych deklaracji PIT przez internet to był koszt 20 tys. zł.

Ministerstwo zamówiło w zeszłym roku w Polskim Radiu także kampanię informującą o nowym systemie poboru opłaty elektronicznej KAS – e-TOLL (chodzi o opłaty za przejazd po wybranych odcinkach autostrad, dróg ekspresowych i krajowych). Ta kampania kosztowała 199,6 tys. zł. Natomiast spoty wyjaśniające zmiany w prawie podatkowym kosztowały 29,8 tys. zł. Ministerstwo Finansów poinformowało też, że w ubiegłym roku nie korzystało z ogłoszeń społecznych w mediach publicznych.

Kolejne resorty odkrywają karty

To kolejne już ministerstwo, które – w odpowiedzi na interpelację Kidawy-Błońskiej – ujawnia wartości umów zawartych z publicznymi mediami. W marcu Ministerstwo Edukacji i Nauki zdradziło, że jego ubiegłoroczne umowy z Polskim Radiem i Telewizją Polską opiewały łącznie na ponad 1,46 mln zł .

Z kolei w kwietniu Kancelaria Premiera opublikowała odpowiedź, z której wynikało, że w 2021 roku podpisała z TVP 46 umów w ramach realizacji rozmaitych kampanii społecznych, w tym tych, promujących Polski Ład. Łączna ich kwota opiewała na więcej niż 16,5 mln zł. Z kolei z Polskim Radiem zawarto 15 analogicznych umów na kwotę 5,8 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online