Polski internauta przez 17,5 godziny na Facebooku, a 16 godzin na TikToku. Instagram przed Twitterem i Snapchatem

Facebooka w styczniu br. odwiedziło 26,6 mln polskich internautów, każdy spędził tam przeciętnie 17 godzin i 34 minuty. Na TikToku średni czasu korzystania wyniósł nieco ponad 16 godzin, na Instagramie - prawie 5 godzin, a na Snapchacie - 3 godziny. Natomiast tylko na kilkanaście minut przyciągały odwiedzających Linkedin i Wykop.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w styczniu br. Facebooka, jako serwis www i aplikację mobilną, odwiedziło 26,63 mln polskich użytkowników, czyli 88,24 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Każdy spędził na platformie średnio 17 minut, 34 minuty i 38 sekund.

Dwie inne platformy internetowe miały po kilkanaście milionów polskich użytkowników. Instagram - tak jak Facebook należący do koncernu Meta - zanotował 16,02 mln odwiedzających, 53,08 proc. zasięgu oraz 4 godziny, 51 minut i 30 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika, a TikTok, którego właścicielem jest chiński ByteDance - 13,49 mln użytkowników, 44,7 proc. zasięgu oraz 16, godzin, 5 minut i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ilu-polskich-uzytkownikow-korzysta-z-tiktoka-netflixa-youtube-i-facebooka-w-styczniu-2022-r,7170038146094721a ##

Twitter z 9,6 mln polskich użytkowników, Snapchat z 7,9 mln

Oprócz Facebooka i Instagrama w czołowej dziesiątce jest jeszcze pięć amerykańskich platform. Zasięgowo najwyżej jest Twitter, którego odwiedziło 9,65 mln polskich internautów (dało to 31,99 proc. zasięgu), z których każdy spędził tam średnio 46 minut.

Pinterest zanotował 8,44 mln użytkowników, 27,96 proc. zasięgu oraz 51 minut i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania, a platforma Blogspot (należy do Google, w oparciu o nią działa sporo blogów) w kategorii społecznościowej miała 8,23 mln odwiedzających, 27,26 proc. zasięgu oraz 5 minut i 38 sekund średniego czasu korzystania.

Na Snapchacie przeciętny czas spędzony przez polskiego użytkownika wyniósł 3 godziny, 8 minut i 32 sekundy. Na platformę zajrzało 7,9 mln internautów, co przełożyło się na 26,17 proc. zasięgu.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ile-zarabiaja-google-youtube-facebook-z-reklam-wyniki-finansowe,7170036596762241a ##

Z kolei Linkedin (od kilku lat należy do Microsoftu), dotyczący głównie pracy i tematyki biznesowej, zanotował 6,32 mln użytkowników, 20,95 proc. zasięgu oraz 12 minut i sekundę średniego czasu spędzonego przez internautę.

4,6 mln internautów na Wykopie

Na dole rankingu są dwie polskie platformy. Wykop odwiedziło 4,61 mln internautów, co dało 15,27 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 17 minut i 35 sekund.

Natomiast serwis Siepomaga.pl, służący do zbiórek charytatywnych, miał 3,73 mln użytkowników, 12,37 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 54 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

grafika

W porównaniu z grudniem wszystkie platformy osiągnęły wzrosty liczby użytkowników (nie zestawiamy danych rok do roku, ponieważ w styczniu ub.r. w ramach Mediapanelu podawano osobno wyniki serwisów www i aplikacji mobilnych).

Facebook zyskał 607,5 tys. polskich internautów (to 2,3 proc. w górę), a przeciętny czas korzystania z platformy wydłużył się o godzinę, 20 minut i 7 sekund (czyli 8,2 proc.). Natomiast na Instagramie liczba użytkowników zwiększyła się o 515,8 tys. (3,3 proc.), a średni czas spędzony przez odwiedzającego - o 55 minut i 49 sekund (23,7 proc.).

TikTok zyskał 1,1 mln polskich internautów

Liczbowo największy wzrost liczby odwiedzających osiągnął TikTok. Platforma zyskała 1,11 mln polskich użytkowników (9 proc. w górę) oraz godzinę, 36 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania (11,1 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tiktok-lgbt-zakaz-mizoginia-misgendering-deadnaming,7170035444963457a ##

Na Twitterze przybyło 942,5 tys. internautów (10,8 proc.), natomiast średni czas spędzony przez użytkownika zmalał o 2 minuty i 47 sekund (5,7 proc.). Pinterest zanotował wzrost o 480,3 tys. użytkowników (6 proc.) oraz 12 minut i 51 sekund średniego czasu korzystania (33 proc.), a część społecznościowa Blogspot.com - o 800,9 tys. użytkowników (10,8 proc.) i 45 sekund średniego czasu korzystania (15,4 proc.).

Procentowo najwięcej użytkowników zyskały Snapchat i Siepomaga.pl Na pierwszej platformie liczba odwiedzających zwiększyła się o 819,1 tys. (11,6 proc.), a przeciętny czas spędzony przez internautę - o 9 minut i 7 sekund (5,1 proc.), natomiast na drugiej przy wzroście liczby użytkowników o 412,8 tys. (12,4 proc.) średni czas korzystania zmalał o 3 minuty i 24 sekundy (46,6 proc.)

Linkedin osiągnął wzrost o 468,2 tys. użytkowników (8 proc.) oraz minutę i 48 sekund przeciętnego czasu korzystania (17,6 proc.), a Wykop - o 270,2 tys. odwiedzających (6,2 proc.) oraz 2 minuty i 54 sekundy średniego czasu korzystania (19,7 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online