66 mln zł z reklam dla TVP przy transmisjach z mundialu, 15 mln zł przy meczu Polaków

Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji meczów, studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) w pierwszych sześciu dniach trwania imprezy wyniosły łącznie 65,73 mln zł. Mecz naszej reprezentacji z Senegalem zarobił 14,70 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
66 mln zł z reklam dla TVP przy transmisjach z mundialu, 15 mln zł przy meczu Polaków

W okresie od 14 do 19 czerwca 2018 roku odbyło się pierwsze 17 meczów piłkarskich mistrzostw świata, które odbywają się w Rosji. Wszystkie dotychczasowe spotkania można było oglądać w TVP1 lub TVP2 oraz w TVP Sport. Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji wszystkich dotychczasowych meczów, towarzyszących im studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) wyniosły łącznie 65,73 mln - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Codemedia.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/mundial-w-tvp-zapewni-skok-ogladalnosci-ale-wplywy-z-reklam-nie-pokryja-kosztow-praw-do-transmisji,7171438802471041a ##

Zdecydowanie najwyższe wpływy, wynoszące 51,15 mln zł, generują reklamy pokazywane przy samych meczach. Emitowane wokół nich studia sportowe zarobiły 14,32 mln zł, a ceremonia otwarcia - 252 tys. zł.

Na reklamach najlepiej zarabiają mecze transmitowane w telewizyjnej Jedynce. Stacja ta pokazała dotychczas 11 spotkań, z których wpływy reklamowe wyniosły 41,39 mln zł. 7 spotkań w TVP2 zarobiło 15,58 mln zł. Większość dotychczasowych meczów równolegle transmitował TVP Sport - wpływy z reklam emitowanych na tej stacji wyniosły 8,76 mln zł.

grafika

Spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy wokół mundialu do tej pory wydały firmy zajmujące się sprzedażą - było to 16,55 mln zł, co stanowi 25,18 proc. wszystkich wydatków.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/hity-mundialu-w-rosji-2018-wyniki-oglaldanosci-pierwszych-meczow,7171435670627969a ##

Na drugim miejscu znalazły się leki i produkty zdrowotne (10,16 mln zł, 15,47 proc. udziału), a na trzecim - żywność (9,80 mln zł, 14,91 proc. udziału).

grafika

Z kolei spośród poszczególnych marek największe wydatki - 6,13 mln zł - zanotował Lotos. Kolejne miejsca zajęły: Lidl (2,67 mln zł) oraz Media Expert (1,74 mln zł).

grafika

Cennikowe wpływy reklamowe z odbywającego się w zeszły wtorek przegranego meczu reprezentacji Polski z Senegalem wyniosły łącznie 14,70 mln zł (z czego reklamy emitowane bezpośrednio wokół samego pojedynku wyniosły 11,52 mln zł, a wokół wejść studyjnych - 3,19 mln zł).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-meczu-polska-senegal-wedlug-nam-11-1-mln-widzow,7171434871166593a ##

W podziale na poszczególne stacje Jedynka zarobiła łącznie 12,36 mln zł, a TVP Sport - 2,34 mln zł.

grafika

Również i w tym ujęciu spośród poszczególnych sektorów najwięcej na reklamy - 4,51 mln zł - wydał sektor firm sprzedażowych, a spośród poszczególnych marek największe wydatki zanotował Lotos - było to 1,87 mln zł.

grafika

Nielsen: 11,1 mln widzów meczu Polska-Senegal w TVP1 i TVP Sport

Mecz reprezentacji Polski z Senegalem na antenie TVP1 i TVP Sport oglądało łącznie 11,13 mln widzów - był to do tej pory najchętniej oglądany mecz mundialu. Średnia widownia przegranego przez reprezentację Polski spotkania pokazanego w TVP1 wyniosła 9,28 mln osób. Przełożyło się to na 65,13 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 68,20 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 66,53 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom.

Na antenie TVP Sport spotkanie oglądało dodatkowo 1,86 mln osób, co dało tej stacji odpowiednio 13,01 proc., 14,25 proc. i 14,62 proc. udziału.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/gdzie-za-darmo-ogladac-mundial-rosja-2018-plan-transmisji,7171437790279809a ##

Przynajmniej przez 1 minutę mecz oglądało 14,15 mln widzów w 4+ na głównej antenie oraz 3,76 mln w stacji sportowej. Z kolei moment najwyższej chwilowej widowni w Jedynce miał miejsce w godz. 18.53-18.54 - wyniósł on 10,82 mln oglądających (udział stacji w tym momencie wynosił 69,72 proc.), a w TVP Sport - w godz. 18.39-18.40 - 2,1 mln oglądających (13,84 proc.; dane peaków udostępniła nam Telewizja Polska).

Łączna widownia pojedynków na obu antenach wyniosła 11,13 mln osób (78,14 proc., 82,45 proc. i 81,15 proc. udziału).

W niedzielę mecz Polska-Kolumbia

Reprezentacja Polski swoje kolejne mecze fazy pucharowej rozegra 24 czerwca o 20.00 (z Kolumbią) i 28 czerwca o 16.00 (z Japonią).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Big techy tworzą własne media. Chcą kontrolować narrację

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Kolejny dyrektor w telewizji wPolsce24. Z przeszłością w TVP

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]