TVN bez 220 mln zł zysku. Ma 120 pracowników więcej

Grupa kapitałowa TVN w ub.r. zwiększyła przychody o 2,7 proc. do 2,14 mld zł, a przy większym wzroście kosztów i wyższym obciążeniu podatkiem dochodowym jej zysk netto zmalał z 550,95 do 331,79 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Wpływy grupy TVN z reklam w telewizji i internecie wyniosły w ub.r. 1,42 mld zł, minimalnie więcej niż rok wcześniej, a sprzedaż sponsoringu wzrosła z 203,14 do 210,74 mln zł (w grafikach przy teście wszystkie kwoty są w tys. zł). Sprzedażą oferty marketingowej nadawcy zajmuje się jego własne biuro reklamy TVN Media.

Przychody abonamentowe, czyli od operatorów platform cyfrowych i telewizji kablowych oraz ze sprzedaży subskrypcji VoD, poszły w górę z 358,42 do 409,05 mln zł. Natomiast wpływy określone jako pozostałe (m.in. z usług produkcyjnych, technicznych, marketingowych i usług wsparcia, najmu, sprzedaży praw programowych i dystrybucji kinowej) zmniejszyły się ze 109,6 do 106,68 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/discovery-polska-z-wiekszym-zyskiem-doplacilo-15-mln-zl-nadawcy-metra,7169508435801729a ##

Wpływy TVN od podmiotów powiązanych kapitałowo zmalały ze 133,16 do 96,37 mln zł. Te od Canal+ Polska (TVN jest jego mniejszościowym akcjonariuszem) spadły z 38,06 do 32,18 mln zł, od grupy Warner Bros. Discovery nieznacznie wzrosły (z 63,6 do 63,92 mln zł), od spółek powiązanych z tym koncernem - skurczyły się z 30,74 mln zł do zera.

grafika

Więcej na treści i emisję

Na działalność operacyjną grupa TVN przeznaczyła w ub.r. 1,86 mld zł, co wobec 1,76 mld zł rok wcześniej oznacza wzrost o 5,8 proc. Prawie połowa to koszty amortyzacji i utraty wartości kapitalizowanych kosztów produkcji własnej, koprodukcji i produkcji kinowych - zwiększyły się one z 639,41 do 723,04 mln zł.

W przypadku kupiony licencji do filmów, seriali i programów analogiczne koszty wzrosły ze 170,87 do 207,92 mln zł, a pozostałe wydatki na amortyzację i utratę wartości zwiększyły się ze 157,63 do 180,4 mln zł.

Koszty emisji stacji telewizyjnych (głównie płacone Emitelowi, obsługującemu w tym zakresie wszystkie multipleksy naziemnej telewizji cyfrowej) poszły w górę z 23,54 do 28,22 mln zł, a koszty sprzedanych towarów i usług - z 17,41 do 19,67 mln zł.

Mniej dla pracowników i na marketing

Z kolei wydatki na wynagrodzenia i inne świadczenia pracownicze nieznacznie zmalały z 307,79 do 306,28 mln zł, mimo że na koniec ub.r. grupa TVN miała 2 387 pracowników etatowych, o 120 więcej niż na koniec 2021 roku.

Łączne zarobki członków zarządu zmniejszyły się z 9,07 do 8,39 mln zł, a koszty programu motywacyjnego dla topowych menedżerów podskoczyły z 11,32 do 27,13 mln zł.

Na marketing i badania nadawca przeznaczył w ub.r. 158,02 mln zł, rok wcześniej było to 189,46 mln zł. Opłaty na prawa autorskie skurczyły się o ponad połowę - z 93,41 do 48,03 mln zł.

Wydatki na najem, naprawy i utrzymanie aktywów zwiększyły się z 16,19 do 28,8 mln zł, a koszty operacyjne określone jako pozostałe - ze 145,18 do

grafika

Amortyzacja aktywów z tytułu prawa do użytkowania zwiększyła się z 58,1 do 71,37 mln zł. Ta dotycząca sprzętu technicznego i nadawczego wzrosła z 41,04 do 51,58 mln zł, dotycząca biur, studiów i magazynów - z 16,65 do 17,11 mln zł, a środków transportu - z 0,4 do 2,68 mln zł.

Koszty operacyjne wobec podmiotów powiązanych właścicielsko poszły w górę ze 167,56 do 210,16 mln zł, z czego te wobec spółek zależnych Warner Bros. Discovery - ze 162,43 do 195,49 mln zł, a wobec Canal+ - z 3,46 do 12,35 mln zł.

Więcej z odsetek, 194 mln zł na dywidendę

Na poziomie operacyjnym zysk grupy TVN zmalał z 399,03 do 365,18 mln zł. Przychody z odsetek poszły w górę z 39,69 do 52,67 mln zł, a koszty finansowe skurczyły się z 14,84 do -12,69 mln zł.

Rentowność netto nadawcy pogorszyło to, że w ub.r. zapłacił 68,64 mln zł podatku dochodowego, podczas gdy rok wcześniej osiągnął w tym obszarze 101,83 mln zł ujemnych kosztów.

W ujęciu jednostkowym TVN zwiększył w ub.r. przychody z 1,77 do 1,83 mld zł, a zysk netto zmalał z 308,27 do 193,89 mln zł. W ub.r. zmienił się bezpośredni właściciel nadawcy: jak już opisywaliśmy nadawcę od holenderskiej spółki Polish Television Holding przejął inny zarejestrowany tam podmiot - Discovery Communications Benelux.

Nowy właściciel postanowił, że cały jednostkowy zysk netto z ub.r. dostanie 12 lipca jako dywidendę.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą