IMS z zyskiem za pierwsze półrocze, rośnie liczba klientów abonamentowych

W pierwszej połowie tego roku zajmująca się marketingiem sensorycznym firma IMS zanotowała 2,1 mln zł zysku, a liczba lokalizacji abonamentowych wzrosła o 20 procent. Spółka prognozuje, że w całym br. osiągnie 8,2 mln zł zysku operacyjnego.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
IMS z zyskiem za pierwsze półrocze, rośnie liczba klientów abonamentowych

W pierwszym półroczu br. IMS wykazał ponad 20,8 mln zł przychodów, zysk operacyjny osiągnął poziom przekraczający 2,1 mln, a przepływy pieniężne wyniosły 5,7 mln zł.

W komunikacie firma podkreśla, że stawia głównie na rozwój usług świadczonych w modelu abonamentowym. W I połowie br. liczba obsługiwanych lokalizacji abonamentowych wyniosła 11,2 tys. i była o 20 proc. większa niż przed rokiem. W trakcie 12 miesięcy grupa pozyskała łącznie ponad 1,3 tys. lokalizacji w których świadczy abonamentowe usług audio i wideo, oraz 491 lokalizacji dla usług aroma.

- Umowy abonamentowe to w większości długoletnie kontrakty, które gwarantują nam wysoką lojalność klienta i stałe, pewne źródło przychodów. Dynamiczny wzrost w tym zakresie to filar naszej strategii na kolejne lata - zapowiada Michał Kornacki, prezes IMS i jednocześnie podkreśla, że w I połowie br. przychody abonamentowe stanowiły 46 proc. wszystkich przychodów grupy.

- Zgodnie z przedstawionymi celami średnioterminowymi dla grupy zakładamy, że w 2017 r. pozyskamy 2 tys. takich lokalizacji, rok później – 2,5 tys. lokalizacji, a w 2019 r. aż 3 tysiące nowych lokalizacji w których będziemy świadczyć różne usługi w modelu abonamentowym. Żeby osiągnąć te cele, inwestujemy obecnie w nasz zespół i działania komunikacyjno-marketingowe - zaznacza Piotr Bielawski, wiceprezes IMS.

Po analizie wyników półrocznych zarząd IMS podtrzymał prognozę, zgodnie z którą w tym roku grupa ma zanotować 46,2 mln zł przychodów, 8,2 mln zł zysku operacyjnego i 11,5 mln zł EBITDA.

Wynik EBITDA ma wynieść 13,5 mln zł w 2017 r., 16,5 mln zł w 2018 r. i 20 mln zł w 2019 r. W tym czasie spółka planuje wypłacać dywidendę zgodną z aktualną polityką w tym zakresie.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"