Ten kraj znalazł sposób na spadki ruchu. W Indiach odwiedzalność rośnie

Podczas gdy czołowe serwisy informacyjne w USA i Europie odnotowują bolesne spadki ruchu, indyjski rynek medialny idzie w zupełnie przeciwnym kierunku. Najnowsze globalne zestawienie portali informacyjnych, przygotowane przez Press Gazette na podstawie danych Similarweb, pokazuje wyraźnie: w Indiach nikt nie mówi o kryzysie. Tam ruch rośnie, a nie maleje – i to w tempie, które może zawstydzić największych graczy Zachodu.

Rafał Badowski
Rafał Badowski
Udostępnij artykuł:
Ten kraj znalazł sposób na spadki ruchu. W Indiach odwiedzalność rośnie

Na szczycie zestawienia znalazły się oczywiście marki znane z zachodniego dziennikarstwa – CNN. Jednak prawdziwa zmiana zachodzi kilka pozycji niżej. Wśród 50 największych portali informacyjnych świata aż trzy indyjskie witryny notują spektakularne wzrosty rok do roku. Hindustan Times urósł o niemal 89 proc., India Times o 58 proc., a portal India.com – również o ponad 58 proc. W tym zestawieniu chodzi o dane rok do roku. 

Dla porównania, jak podaje Press Gazette, w tym samym okresie brytyjski "The Sun" stracił blisko 28 proc. ruchu, a amerykański “New York Post" – ponad 25 procent. Nawet wielka maszyna medialna “Daily Mail” skurczyła się o jedną czwartą.

Indyjski sposób na kryzys

Co sprawia, że indyjskie media online tak skutecznie odpierają globalne trendy spadkowe? Wbrew pozorom, to nie tylko kwestia liczby ludności – choć 1,4 miliarda obywateli to oczywisty atut. Klucz leży głębiej: w strategii dystrybucji treści, szybkości adaptacji mobilnej technologii i lokalnym podejściu do użytkownika.

Serwisy informacyjne w Indiach od dawna stawiają na hybrydę. To miks wiadomości lokalnych, ogólnokrajowych i globalnych, opakowany w formę maksymalnie dostosowaną do smartfonów i aplikacji społecznościowych. To właśnie tam powstają najnowocześniejsze agregatory newsów, jak Dailyhunt (spersonalizowane newsy z 14 indyjskich językach) czy Inshorts, które przekładają złożone informacje na szybki, łatwo przyswajalny format, szczególnie atrakcyjny dla młodego, mobilnego odbiorcy.

Co więcej, język – a raczej wiele języków – odgrywa fundamentalną rolę. Indie to nie tylko angielski i hindi. To także bengalski, tamilski, telugu czy marathi. Portale informacyjne, które potrafią dostarczyć treści w języku użytkownika, zyskują lojalność i przewagę, o jakiej globalne marki mogą tylko marzyć.

Press Gazette: Zmierzch zachodnich gigantów internetu?

Tegoroczne dane sugerują, że media zachodnie przeżywają trudny moment. Choć “The New York Times” w kwietniu 2025 po raz pierwszy wskoczył na pierwsze miejsce rankingu, wyprzedzając BBC, nie jest to efekt wielkiego boomu “NYT” – raczej rezultat spadku BBC, wynikający ze zmiany metodologii liczenia ruchu, podaje Press Gazette.

Rafał Badowski
Autor artykułu:
Rafał Badowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

SEC Newgate otwiera biuro na Węgrzech

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

Znamy laureatów plebiscytu VIVA! People Power 2025

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?

KRRiT podzielona w sprawie Kanału Zero TV. Kiedy start stacji?