Projekt "Sieci na dzieci: stop cyberprzemocy" zainaugurowano 29 października 2025 r. konferencją w Polskiej Agencji Prasowej. W oficjalnym opisie akcji czytamy, że jej celem jest "przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w przestrzeni cyfrowej, edukowanie młodych ludzi, nauczycieli i rodziców oraz budowanie bezpiecznego, empatycznego środowiska online".
Kampania skierowana jest nie tylko do dzieci i młodzieży, ale także rodziców i nauczycieli. Obejmuje serię spotów wideo, materiały edukacyjne, warsztaty w szkołach oraz działania w mediach społecznościowych.
"Stifler" w kampanii dotowanej przez MEN
Jedną z twarzy akcji jest Damian "Stifler" Zduńczyk. Sławę influencer zyskał w 2015 roku dzięki występowi w reality show MTV "Warsaw Shore - Ekipa z Warszawy". Zasłynął tam z kontrowersyjnych wypowiedzi i zachowań. Później występował w galach MMA, publicznie opowiadał o trudnej przeszłości – w tym uzależnianiach od substancji psychoaktywnych.

"Stifler" wystąpi w spotach edukacyjnych kampanii, gdzie opowiada o swoich doświadczeniach funkcjonowania w przestrzeni internetowej oraz sposobami radzenia sobie z hejtem. Filmy mają pokazywać, że hejterskie komentarze mówią więcej o tym, kto je pisze niż o ich adresatach.
Damian "Stifler" Zduńczyk był też gościem debaty w PAP inicjującej kampanię, podczas której rozmawiano o skali i skutkach cyberprzemocy wśród młodych ludzi.
Zapytaliśmy Fundację Polski, dlaczego w kampanii kierowanej do dzieci, pojawia się osoba z bądź co bądź burzliwą przeszłością?

Chaber Polski: "Stifler" wie, czym jest presja internetu
– Jego historia w bardzo autentyczny sposób pokazuje, jak cienka jest granica między byciem ofiarą a sprawcą hejtu oraz jak duże znaczenie ma refleksja i zmiana w świecie mediów społecznościowych. Pan Damian doświadczył w swoim życiu skrajnych emocji ze strony internautów, zarówno popularności, jak i fali negatywnych komentarzy, dlatego potrafi mówić o tym z perspektywy człowieka, który naprawdę wie, czym jest presja Internetu – odpowiadają nam organizatorzy.
Mamy świadomość przeszłości pana Damiana Zduńczyka oraz faktu, że jego wizerunek medialny budził w przeszłości kontrowersje. Decyzja o zaproszeniu go do udziału w kampanii była jednak w pełni przemyślana i oparta na jego aktualnej postawie, a nie dawnych wyborach. Zależało nam, aby pokazać młodym ludziom, że każdy ma prawo do zmiany, a droga do odpowiedzialności zaczyna się od wzięcia odpowiedzialności za siebie i swoje decyzje
Fundacja Chaber Polski podkreśla także, że "Stifler" nie pełni w kampanii funkcji autorytetu, ale człowieka, który wiele w życiu przeszedł i przez to jest autentyczny.
– Wierzymy, że edukacja oparta wyłącznie na "idealnych" wzorcach nie zawsze trafia do młodzieży. Czasem to właśnie historie ludzi, którzy się zmienili, mają największą siłę oddziaływania – informują Wirtualnemedia.pl twórcy kampanii.

Materiały kampanii będą dostępne m.in. w internecie, w szkołach partnerskich oraz w kanałach społecznościowych organizatorów.
Aktualizacja, 12.11: Ministerstwo Edukacji Narodowej przekazało nam w oświadczeniu: "Fundacja Chaber Polski otrzymała na ww. projekt dofinansowanie ze środków Ministra Edukacji w ramach programu dotacyjnego dla organizacji pozarządowych i instytucji kultury pn. "Młodzi obywatele". (...). Na etapie realizacji zadania promocja i sprawy merytoryczne są po stronie organizatora, w tym wybór ewentualnych "ambasadorów" czy ekspertów projektu. W ramach złożonej oferty i ocenionej przez ekspertów, beneficjent nie wskazał konkretnych osób zatrudnianych lub współpracujących przy realizacji projektu.










