Jest nowy naczelny serwisów internetowych Grupy Infor. To były szef portalu Interia.pl

Krzysztof Fijałek został redaktorem naczelnym serwisów internetowych Grupy Infor - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. To były redaktor naczelny portalu Interia.pl, a potem jego dyrektor wydawniczy.

Beata Czuma
Beata Czuma
Udostępnij artykuł:
Jest nowy naczelny serwisów internetowych Grupy Infor. To były szef portalu Interia.pl
Krzysztof Fijałek

Ryszard Pieńkowski w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl w sierpniu ubiegłego roku zapowiadał zatrudnienie redaktora naczelnego odpowiedzialnego za grupę internetową. 

- W ciągu trzech lat zatrudnimy dziesiątki najlepszych specjalistów, w tym menedżerów internetowych - podkreślił. Przyznał, że nie zamierza pochopnie wybrać kandydata na szefa portalu. 

- Mimo, że piszę książki o zarządzaniu, czasem popełniałem błędy i np. niektóre osoby zbyt szybko zatrudniałem, a potem musiałem się rozstawać, co odbiło się echem w naszym medialnym środowisku. Dlatego założyłem sobie codzienne spotkania z kandydatami na szefa grupy internetowej, tak by wspólnie wypracować plan działań operacyjnych na najbliższe trzy lata - zdradził Pieńkowski. 

Krzysztof Fijałek był naczelnym Interia.pl

Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, nowy redaktor naczelny serwisów internetowych Grupy Infor został już wybrany i zaczyna pracę 2 stycznia. To Krzysztof Fijałek, który karierę w mediach rozpoczął w 1990 roku jako dziennikarz krakowskiego oddziału „Gazety Wyborczej”. W tej redakcji pracował przez 12 lat. 

W 2006 roku Fijałek został redaktorem naczelnym portalu Interia.pl, a w 2011 roku także jej dyrektorem wydawniczym. Z Interią rozstał się w 2020 roku, niedługo potem, jak przejęła ją Telewizja Polsat. Przez wiele lat uczestniczył w tworzeniu strategii rozwoju portalu i jego produktów. Był odpowiedzialny za rozbudowę struktury redakcji, wprowadzanie nowych serwisów i rozwiązań edytorskich, a także za wzrost wyników Interii.

W latach 2021-2023 pracował w portalach Deon.pl, a potem RMF24.pl. 

Krzysztof Fijałek prowadzi zajęcia z dziennikarstwa newsowego na Uniwersytecie Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie. W przeszłości uczył dziennikarstwa internetowego na Uniwersytecie Ignatianum oraz Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II. Jest laureatem nagrody Dziennikarza Roku Małopolski. 

Był też członkiem zarządu Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, a w latach 2008-2011 wiceprezesem tej organizacji.

Przychody i wyniki Inforu

Infor PL wydaje „Dziennik Gazetę Prawną” i jego portale Dziennik.pl, Gazetaprawna.pl i Forsal.pl, a także platformy internetowe Infor.pl, Inforlex.pl (dla prawników), Inforfk.pl (dla księgowych i kadrowych) i Inforrb.pl (dla menedżerów z sektora budżetowego), czasopisma i książki o takiej tematyce. 

W 2022 r. przychody grupy kapitałowej Infor PL, wydającej m.in. „Dziennik Gazeta Prawna”, wzrosły o 7,5 proc. do 103,5 mln zł, a wynik netto poszedł w górę z 4,55 mln zł straty do 11,07 mln zł zysku. Właściciel wydawnictwa Ryszard Pieńkowski z zysku dostał 1 mln zł dywidendy. 

Z trzech witryn „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL) w grudniu ubiegłego roku zdecydowanie najpopularniejszy był Dziennik.pl, w którym 5,68 mln internautów (19,15 proc. zasięgu) spędziło średnio po 4 minuty i 52 sekundy. Gazetaprawna.pl miała 2,56 mln użytkowników, 8,63 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Forsal.pl - 1,71 mln odwiedzających, 5,78 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 5 sekund średniego czasu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl. 

W tym samym okresie konkurencyjny portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) zanotował 4,04 mln użytkowników, 13,63 proc. zasięgu oraz 5 minut i 37 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego, a serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) - 681,4 tys. internautów, 2,3 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 9 sekund średniego czasu.

Beata Czuma
Autor artykułu:
Beata Czuma
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele