„Super Express” zwiększył przewagę nad „Faktem” w internecie, „PS” z Onetem przed „Gazetą Wyborczą”

Portal „Super Express” pozostaje zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform dzienników ogólnopolskich. Na najdłużej internautów przyciąga połączona witryna „Przeglądu Sportowego” i sekcji sportowej Onetu, która tak samo jak i.pl osiągnęła duży wzrost liczby użytkowników.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
„Super Express” zwiększył przewagę nad „Faktem” w internecie, „PS” z Onetem przed „Gazetą Wyborczą”

W grudniu ub.r. portal „Super Express” (Grupa ZPR Media) odwiedziło 12,46 mln internautów. Zapewnili 42 proc. zasięgu, każdy spędził tam przeciętnie 9 minut i 23 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Platforma „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) przyciągnęła 9,19 mln użytkowników (co dało 30,96 proc. zasięgu), średnio na 13 minut i 37 sekund. Natomiast wspólna witryna „Przeglądu Sportowego” i sekcji sportowej Onetu (Ringier Axel Springer Polska), uruchomiona w sierpniu ub.r., zanotowała 8,61 mln odwiedzających, 29,02 proc. zasięgu oraz 22 minuty i 50 sekund średniego czasu korzystania. W tej ostatniej statystyce była zdecydowanym liderem.

Oprócz Fakt.pl na kilkanaście minut każdego użytkownika przyciągnęła platforma „Gazety Wyborczej” (Agora). Odwiedziło ją 7,41 mln internautów (24,98 proc. zasięgu), każdy przeciętnie 13 minut i 56 sekund. Na portalu od lat większość treści jest dostępna w ramach oferty subskrypcyjnej, która pod koniec grudnia przekroczyła poziom 300 tys. użytkowników.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/strony-glowne-gazeta-pl-i-o2-pl-ze-wzrostami-onet-stracil-wiecej-niz-wp,7169719843092097a ##

Z trzech witryn „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL) zdecydowanie najpopularniejszy jest Dziennik.pl, w którym 5,68 mln internautów (19,15 proc. zasięgu) spędziło średnio po 4 minuty i 52 sekundy. Gazetaprawna.pl miała 2,56 mln użytkowników, 8,63 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 20 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Forsal.pl - 1,71 mln odwiedzających, 5,78 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 5 sekund średniego czasu.

W rankingu są też witryny innych dzienników o profilu gospodarczym. Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) zanotował 4,04 mln użytkowników, 13,63 proc. zasięgu oraz 5 minut i 37 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego, a serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) - 681,4 tys. internautów, 2,3 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 9 sekund średniego czasu.

We wrześniu Polska Press w miejsce portalu Polskatimes.pl uruchomiła i.pl. Nową witrynę w grudniu odwiedziło 5,09 mln internautów (17,14 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 4 minuty i 7 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/portal-i-pl-polska-press-orlen-ile-wydano-wyniki,7169717128910465a ##

grafika

Miesiąc do miesiąca portal „Super Express” zyskał 257,4 tys. internautów (2,1 proc.) i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (1,8 proc.). Dzięki temu zwiększył przewagę zasięgową nad platformą „Faktu”, na której liczba użytkowników zmalała o 178 tys. (1,9 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 44 sekundy (5,7 proc.).

Witryna „Przeglądu Sportowego” i sekcji sportowej Onetu osiągnęła w miesiącu zdominowanym przez piłkarski mundial osiągnęła wzrost liczby użytkowników o 826,2 tys. (10,6 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o minutę i 18 sekund (5,4 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-faktu-spadla-do-132-tys-egz-a-gazety-wyborczej-do-45-tys,7169747570567297a ##

Na i.pl liczba internautów zwiększyła się o 916,3 tys. (22 proc.), a średni czas spędzony przez każdego o 18 sekund (7,9 proc.). Wzrosty w obu statystykach zanotowały jeszcze dwie witryny: platforma „Gazety Wyborczej” zyskała 32,9 tys. użytkowników (0,4 proc.) i 26 sekund przeciętnego czasu korzystania (3,2 proc.), a Forsal.pl - 333,2 tys. odwiedzających (24,1 proc.) i sekundę przeciętnego czasu (0,5 proc.).

Na portalu „Rzeczpospolitej” ubyło 142,8 tys. internautów (3,4 proc.), na Gazetaprawna.pl - 454,4 tys. (15,1 proc.), a w serwisie „Pulsu Biznesu” - 74,2 tys. (9,8 proc.). Przy czym w każdym nieznacznie wydłużył się średni czas spędzony przez użytkownika.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z kolejnym teledyskiem

Świąteczna piosenka Radia 357 z kolejnym teledyskiem

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"