ING BANK ŚLĄSKI ZACHĘCA DO ROZMAWIANIA O PIENIĄDZACH

Pieniądze nie są najchętniej wybieranym przez Polaków tematem codziennych rozmów. Dzięki innowacyjnej serii „Porozmawiajmy o pieniądzach” ING Bank Śląski chce to zmienić. Do udziału w odcinkach zaproszono znanych influencerów – Karola Paciorka, Red Lipstick Monster, Martina Stankiewicza i Izaka, którzy pokazują wiele płaszczyzn i punktów widzenia na poruszane tematy. Dotychczasowe materiały na YouTube obejrzano już ponad 5 milionów razy, a to dopiero połowa akcji zaplanowanej do końca tego roku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Akcja społeczna „Porozmawiajmy o pieniądzach” jest odpowiedzią na wyniki badań na temat podejścia Polaków do pieniędzy. Mimo, że większość ankietowanych uważa, że kwestia finansów powinna częściej pojawiać się w codziennych rozmowach, to jednocześnie powszechna jest niechęć do jej podnoszenia. 77% Polaków uważa, że ma prawo wydawać pieniądze na co chce. Jednocześnie 20% spotyka się z krytyką sposobu w jaki wydaje swoje fundusze. Kłopotliwe są też ustalenia dotyczące podziału rachunków wśród znajomych, gdyż 21% ankietowanych przyznało, że nie potrafi o tym rozmawiać[1].

 Polacy niechętnie rozmawiają o pieniądzach z różnych powodów. Warto jednak zacząć od tego, że generalnie jako ludzie mamy odmienne podejścia do pieniędzy. Nawet jeśli jesteśmy świetnie dobraną parą czy przyjaciółmi od wielu lat i dobrze się dogadujemy, to możemy różnić się tym, jak myślimy o pieniądzach oraz wydatkach. Brak otwartego i szczerego dialogu rodzi niepotrzebne napięcia i wpływa na relacje. Jednak warto pracować nad tym, aby nasze rozmowy o pieniądzach były łatwiejsze, przekładały się na lepsze zarządzanie finansami i pozwalały nam bez stresu robić swoje – przekonuje dr Agata Trzcińska, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego.

 Chcemy być marką dla zaradnych i przedsiębiorczych, dlatego od lat stawiamy na edukację finansową, co wyróżnia nas na tle innych marek. Wierzymy, że trzeba odczarować temat pieniędzy. Rozmowa o finansach, o domowym budżecie, to ważny element codziennego życia. To również pierwszy i niezbędny krok do ogarnięcia finansów. Cieszy nas żywa dyskusja, która rozgorzała w komentarzach pod naszymi filmami. Chcielibyśmy jednak, by rozmawianie o pieniądzach stało się elementem codziennego życia również poza internetem i aby przekładało się to na lepsze zarządzanie finansami, żebyśmy bez stresu mogli robić swoje – podkreśla Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

 Do tej pory ukazały się trzy odcinki, z których odbiorcy mogli dowiedzieć się, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami:

W nadchodzących miesiącach seria rozmów będzie kontynuowana. W kolejnych odcinkach prowadzący poruszą tematy związane z niezależnością finansową, rozmową o zarobkach, a także prezentach. 

Więcej o akcji „Porozmawiajmy o pieniądzach” na stronie: https://www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach

Wszystkie odcinki dostępne będą na kanale YouTube ING Banku Śląskiego: https://www.youtube.com/ingpolska

Za koncept kreatywny kampanii oraz dobór twórców odpowiada agencja Fantasyexpo. Za nagrania i postprodukcję odpowiedzialny jest dom produkcyjny RHYTHM wraz z Fantasyexpo. Inicjatywa powstaje przy udziale Agencji GONG oraz domu mediowego MullenLowe Media Hub.

[1] Badania dla ING Banku Śląskiego przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej 1083 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Dodatkowo booster 300 osób dla przedziałów 18-26 oraz 27-35. Badanie wykonano metodą CAWI w dniach 27 – 31 maja 2021.

fot. Zuzanna Krajewska

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online