Gong za ,,Zwrotkę Żywca” promującą piwo Żywiec przy okazji zeszłorocznej letniej trasy koncertowej Męskie Granie (więcej o tej kampanii) otrzymała pierwsze Pierwsze Grand Prix oraz nagrody w kategoriach Interakcja i Personalizacja i wyróżnienie w kategorii Technologia. Według jury akcja udowodniła, że ,,skomplikowana i zaawansowana technologia może stać się prostą, fascynującą zabawą’’, a ponadto ,,dawała każdemu - literalnie każdemu - możliwość napisania zwrotki dla ulubionych wokalistów”.
Isobar Polska za akcję „Photos for Life” dla fundacji Rak'n'Roll Wygraj Życie! (przeczytaj o niej więcej) otrzymała drugie Grand Prix oraz nagrody w kategoriach Touchpoint i Insight. Jury doceniło projekt, za ,,innowacyjny w skali światowej hacking tradycyjnego modelu biznesowego mediów i pierwsze wykorzystanie banku zdjęć jako medium’’. Zdaniem, nie tylko jurorów, jest to wyjątkowy przykład akcji, która pokazuje nam wszystkim, że rak jest chorobą wielu ludzi, również z photo stocków. ,,Photos for Life’’ w przepiękny sposób łamie stereotyp choroby nowotworowej i udowadnia, że rak to nie wyrok.

W całym konkursie agencja Isobar była zdecydowanie najbardziej nagrodzoną agencją była Isobar Polska, zdobywając łącznie 50 pkt (za nominację przyznawano 1 pkt, za wyróżnienie 5 pkt, za nagrodę 10 pkt, a firmie współzgłaszającej - 50 proc. pkt, a za Grand Prix - 15 pkt). Drugie miejsce ex aequo zajęły Gong i DDB & tribal, które otrzymały po 30 pkt.
Ranking agencji:1. Isobar Polska – 502. Gong – 30DDB & tribal – 303. Lubię to – linked by Isobar – 204. Artegence – 155. Grey Worldwide Warszawa – 11K2 – 116. VML Poland – 107. Biuro Podróży Reklamy – 68. Publicis – 5Value Media – 5Walk – 5180heartbeats + JUNG v.MATT – 5Vizeum – 59. Posterscope – 310. DCC Media – 2,5Change – 2,5Mindshare Polska – 2,5PublicisDWL – 2,511. AMS – 112. Carat Polska – 0,5Cohn&Wolfe – 0,5ZenithOptimedia Group – 0,5

Jury przyznało również trzy nagrody specjalne Gama Changer. Firmą roku zostało Estimote - „za wszechstronność i użyteczność zastosowania jej produktów, co potwierdza również obecność tej polskiej firmy w pierwszej lidze światowych innowatorów”, człowiekiem roku - założyciel i współwłaściciel spółek z Grupy Integer.pl Rafał Brzoska, „za kwestionowanie biznesowego status quo i stworzenie innowacyjnych usług pocztowych, jak Paczkomaty InPost, które już dziś są ikoną”, a wydarzeniem roku - akcja „#jedzjabłka” (przeczytaj o niej więcej), „za przekłucie poczucia krzywdy w pozytywne działanie oraz za wygrywanie potyczek w inteligentny sposób”.
Ponadto w konkursie Young Media Lions nagrodzono Mateusza Wyszyńskiego i Agatę Olszewską z MediaCom Warszawa, którzy jako najlepszy team mediaplannerski będą reprezentować Polskę na tegorocznym festiwalu Cannes Lions.

Do konkursu zgłoszono 156 prac, które oceniało 50-osobowe jury pod przewodnictwem Michała Brańskiego, wiceprezesa Grupy Wirtualna Polska ds. strategii, Marcina Dyczaka, dyrektora marketingu platform transakcyjnych w Grupie Allegro oraz Bartłomieja Goli, general partnera & CEO w Speedup Venture Capital Group. - Nagrodzone prace obniżają barierę między nadawcą reklamy a - zwyczajowo biernym - odbiorcą. Wciągają konsumentów, pozwalając partycypować, a nawet czyniąc z nich prawdziwych herosów. Obok tej kumpelskiej i nienachalnej atmosfery, w oczy rzuca się nienaganne wykonanie, z użyciem zaawansowanych technologii, które nie alienują, a czynią całe doświadczenia naturalnym - skomentował Michał Brański.
Wszystkie nagrody i wyróżnienia (ich statuetki zaprojektowała Gosia Baczyńska) zostały wręczone w środę podczas gali w Teatrze Polskim w Warszawie. Konkurs jest organizowany przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.











