Innovation Day, czyli jak powstają innowacje w Żabce

Grupa Żabka nieustannie poszukuje innowacji, wdraża i testuje nowe produkty oraz usługi, rozwija technologie, by poszerzać swój ekosystem convenience. Zależy jej także na promocji innowacji wewnątrz organizacji – w połowie kwietnia w Centrali firmy w Poznaniu odbył się Innovation Day. Wydarzenie dla pracowników i współpracowników było okazją do rozmów o pracy z innowacjami i wdrażaniu ich w organizacji. Dla startupów, z którymi współpracuje  Grupa, spotkanie było także okazją do zaprezentowania swoich produktów i usług. Event cieszył się dużym zainteresowaniem, wzięło w nim udział osobiście blisko 300 osób i 150 online.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

W Grupie Żabka tworzymy i wspieramy inicjatywy, które koncentrują się na poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań dla handlu detalicznego, jak i podnoszących jakość naszego codziennego życia. Celem zorganizowanego w naszej siedzibie Innovation Day była promocja innowacji w naszej organizacji oraz poszukiwanie synergii między różnymi obszarami w ramach naszych struktur. Chcemy zachęcić naszych pracowników i współpracowników do aktywnego poszukiwania innowacji w obszarach, w których pracują na co dzień – zaznacza Karol Gajewicz, Head of Venture Studio, Grupa Żabka.

Wydarzenie zostało zorganizowane przez Venture Studio, czyli działającą w strukturach Grupy Żabka jednostkę odpowiedzialną za wspieranie innowatorów oraz poszukiwanie nowych pomysłów biznesowych mogących zwiększać jej wartość.

Innowacje na wyciągnięcie ręki

Podczas Innovation Day pracownicy Grupy Żabka, z zespołów zajmujących się najbardziej innowacyjnymi inicjatywami, opowiedzieli swoim kolegom i współpracownikom, jak na co dzień pracują z innowacjami i jak je wdrażają. Swoje prelekcje wygłosili m.in. przedstawiciele zespołów zajmujących się projektami rozwijanymi w kanale e-commerce jak Żabka Jush i Delio czy w kanale food-service jak Dietly, zespołu pracującego nad rozwojem konceptu sklepu autonomicznego Żabka Nano oraz zespołu Żabka Property Fund. Odbył się także warsztat design thinking „Projektowanie przyszłości - wyzwania i trendy Żabka 2030”, w trakcie którego uczestnicy pracowali w obszarze nadchodzących trendów i wyzwań rynkowych oraz projektowali innowacyjne rozwiązania, które w przyszłości będą mogły zostać wykorzystane w Żabce. Uczestnicy wydarzenia mieli też okazję wysłuchać, jak przewidywania trendów Natalii Hatalskiej przekuwane są przez Grupę Żabka w działania mające na celu realizację strategii ESG.

W specjalnie przygotowanych strefach swoje projekty zaprezentowało blisko 20 startupów, które współpracują z Venture Studio. Można było zapoznać się z wieloma nowinkami technologicznymi, które zaprezentowały np. Virbe czy Omniaz. Pyszne przekąski dla uczestników spotkania serwowały startupy z kategorii food, m.in. Apollo Roślinny Qurczak, który oferuje roślinne alternatywy „żabkowych” hitów oraz SERio, czyli producent wegańskiego sera z łubinu.

Żabka Generations Challenge – nowy program impactowy Grupy Żabka

W trakcie Innovation Day pracownicy firmy mieli możliwość udziału w finale najnowszego programu prowadzonego przez Venture Studio, czyli Żabka Generations Challenge. To projekt realizowany z myślą o inicjatywach, które oferują rozwiązania wychodzące naprzeciw wyzwaniom pokoleniowym. Młode przedsiębiorstwa, startupy, fundacje i inicjatywy społeczne biorące w nim udział przedstawiły swoje projekty przed ekspertami z Grupy Żabka, którzy zdecydują o możliwości nawiązania dalszej współpracy.

 – Poszukujemy startupów i inicjatyw pozytywnego wpływu, bo chcemy zmieniać otoczenie wokół nas na lepsze. Zależy nam na tym, by wypełniać nasze zobowiązania wynikające ze Strategii Odpowiedzialności i Strategii Zaangażowania Społecznego. W ramach programu Żabka Generations Challenge poszukujemy rozwiązań wpływających na dobrostan – zdrowie psychiczne lub fizyczne  dzieci, młodzieży oraz seniorów. Poszukujemy projektów, które łączą pokolenia i w ramach których wykorzystamy wpływ sklepów Żabka i zaangażowanie franczyzobiorców na lokalne społeczności – podkreśla Katarzyna Przewęzikowska, Menedżerka ds. Relacji Zewnętrznych i CSR w Żabka Polska.

O wynikach Żabka Generations Challenge, Żabka poinformuje w swoich mediach społecznościowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"