Wprowadzenie funkcji wyświetlającej posty oznaczone jako „Rekomendowane dla Ciebie” Instagram potwierdził w rozmowie z serwisem TechCrunch przyznając, że po okresie testowym w ciągu najbliższych tygodni zmianę zobaczą wszyscy użytkownicy aplikacji.
Nowe rozwiązanie polega na zastosowaniu algorytmu który zdecyduje jakie treści będą wyświetlane w Aktualnościach użytkownika, a więc w głównym oknie aplikacji. W założeniach mają to być te zdjęcia i filmy, które w największym stopniu zaangażowały osoby obserwowane przez konkretnego użytkownika. To zaś oznacza, że właściciel konta może w przyszłości spotkać się z treściami od użytkowników który zupełnie nie zna.
Instagram zastrzega, że posty oznaczone dopiskiem „Rekomendowane dla Ciebie” będą się ukazywały w liczbie od 3 do 5 dziennie, zaś początkowo będzie dostępna opcja pozwalająca na ukrywanie tych treści.

Po ogłoszeniu przez Instagram zmian w systemie wyświetlania postów część użytkowników oceniła je krytycznie zamieszczając swoje opinie m.in. na Twitterze.
Internauci wypomnieli Instagramowi, że wcześniej dopuścił w serwisie reklamy, zaś wiosną br. zmienił algorytm rezygnując z wyświetlania wpisów w porządku chronologicznym. Krytykując pomysł rekomendowanych postów użytkownicy narzekali, że zmiana utrudni dotarcie do interesujących dla nich treści oraz zaśmieci Aktualności bez wyraźnej potrzeby.












