Według informacji dostarczonych przez „Fortune” nowe narzędzie zostało udostępnione na razie partnerom Instagrama w Stanach Zjednoczonych.
Chodzi o opcję pozwalającą sprzedawcom na dodawanie dokładniejszych niż dotąd informacji o konkretnych produktach, ale na razie tylko w postach organicznych.
Na dole zdjęć zamieszczanych przez marki ma się pojawić dodatkowa ikona o nazwie „Tap to view”. Po kliknięciu na nią użytkownik Instagrama może zobaczyć dodatkowe dane o konkretnym towarze, na przykład jego cenę, oferowane rozmiary czy wersje kolorystyczne. W rozszerzonym opisie znajduje się też przycisk przenoszący internautę na internetową stronę sprzedawcy, na której może on dokonać zakupu.
Na razie do skorzystania z nowych możliwości informowania o produktach zostało zaproszonych ok. 20 partnerów Instagrama w USA, wśród których są takie marki jak Kate Spade, JackThreads, Warby Parker, Coach i J.Crew. Nie wiadomo kiedy opcja pojawi się globalnie, Instagram zapowiada jednak że w przyszłości ikonę „Tap to view” będzie można zamieszczać także w treściach reklamowych w mobilnej aplikacji.












