Instagram ucieka TikTokowi. Ponad 85 proc. polskich internautów na Facebooku

Zdecydowanym liderem zasięgowym wśród platform społecznościowych w Polsce pozostaje Facebook, przy czym pod względem średniego czasu korzystania przez odwiedzających wyraźnie ustępuje TikTokowi. Przewagę nad tym ostatnim w liczbie użytkowników zwiększył we wrześniu Instagram.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Instagram ucieka TikTokowi. Ponad 85 proc. polskich internautów na Facebooku

Z Facebooka, jako strony www i aplikacji mobilnej, we wrześniu 2024 roku skorzystało 25,51 mln polskich internautów, co dało 85,78 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 14 godzin, 50 minut i 22 sekundy - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

TikTok przyciąga na cztery godziny dłużej niż Facebook

Po kilkanaście mln polskich internautów korzysta natomiast z Instagrama i TikToka. W minionym miesiącu ten pierwszy zanotował 15,38 mln użytkowników, 5 godzin, 5 minut i 54 sekundy spędzone średnio przez każdego oraz 51,74 proc. zasięgu, zaś drugi przyciągnął 14,09 mln internautów (47,37 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 18 godzin, 40 minut i 23 sekundy. W tej ostatniej statystyce to TikTok jest zdecydowanie na czele, wyprzedzając Facebooka o trzy godziny i 50 minut.

Platformę X, do ub.r. działającą jako Twitter, odwiedziło 8,44 mln polskich internautów (28,39 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 38 minut i 55 sekund. Natomiast na Snapchacie każdy z 5,6 mln polskich użytkowników (18,83 proc.) spędził przeciętnie dwie godziny, 30 minut i 57 sekund.

Pinterest przyciągnął u nas 6,38 mln internautów (21,45 proc. zasięgu), każdego średnio na 46 minut i 49 sekund, Linkedin - 4,25 mln użytkowników (14,31 proc. zasięgu), przeciętnie na 16 minut i 18 sekund, a Reddit - 2,65 mln użytkowników (8,9 proc. zasięgu), średnio na 36 minut i 54 sekundy.

Służący do zbiórek charytatywnych serwis Siepomaga.pl odwiedziło 2,24 mln internautów (7,54 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 2 minuty i 24 sekund. Natomiast blogi działające w domenie blogspot.com zanotowały 2,8 mln użytkowników, 9,41 proc. zasięgu oraz 4 minuty i 50 sekund średniego czasu korzystania.

grafika

Większość czołowych platform społecznościowych miała we wrześniu br. więcej użytkowników niż przed miesiącem. Facebook zyskał 474,7 tys. internautów oraz 43 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu korzystania (to odpowiednio 1,9 i 5,2 proc. w górę), a Instagram - 728,8 tys. użytkowników (5 proc.) oraz 7 minut i 45 sekund średniego czasu korzystania (2,6 proc.).

Ten drugi zwiększył przewagę zasięgową nad TikTokiem, który zanotował wzrost o 331,8 tys. odwiedzających (2,4 proc.), a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o 44 minuty i 44 sekundy (4,2 proc.).

Platforma X zyskała 216,3 tys. użytkowników (2,6 proc.) oraz 8 minut i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania (9,2 proc.), zaś Linkedin - 111,8 tys. internautów (2,7 proc.) oraz minutę i 44 sekundy przeciętnego czasu (11,9 proc.).

Krócej na Pintereście i Snapchacie

Na Pintereście przy wzroście liczby internautów o 546,4 tys. (9,4 proc.) średni czas spędzony przez każdego zmalał o 5 minut i 16 sekund (10,1 proc.). Snapchat zanotował wzrost o 407,3 tys. odwiedzających (7,8 proc.) oraz spadek o 15 minut i 25 sekund przeciętnego czasu korzystania (10,1 proc.), a Siepomaga.pl - wzrost o 371,3 tys. użytkowników (19,8 proc.) i spadek średniego czasu o 55 sekund (28,9 proc.).

Z kolei na Reddicie ubyło 176,3 tys. polskich internautów (6,2 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o 7 minut i 3 sekundy (23,6 proc.). Blogi w domenie blogspot.com zanotowały zaś spadek liczby użytkowników o 188,1 tys. (6,3 proc.) oraz wzrost średniego czasu o 31 sekund (12 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji