Instagram z większą przewagą nad TikTokiem, X bez miliona polskich użytkowników

Wśród czołowych platform społecznościowych na najdłużej polskich internautów przyciąga TikTok, ale pod względem liczby użytkowników zwiększyła się jego strata do Instagrama. Na X ubyło milion internautów, za to spory wzrost osiągnął Snapchat.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Instagram z większą przewagą nad TikTokiem, X bez miliona polskich użytkowników

Facebooka, jako stronę www i aplikację mobilną, w lutym br. odwiedziło 24,64 mln polskich internautów, co dało 83 proc. zasięgu. Każdy spędził tam średnio 15 godzin, 35 minut i 30 sekund - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl. https://www.wirtualnemedia.pl/wiadomosci/internet/megapanel-pbi-gemius

Instagram przyciągnął 14,44 mln polskich użytkowników (48,67 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 5 godzin, 2 minuty i 41 sekund, zaś TikTok - 13,9 mln internautów (46,82 proc. zasięgu), średnio na 16 godzin, 35 minut i 53 sekundy.

Spośród pozostałych platform na ponad godzinę odwiedzających przyciągały jeszcze dwie. X, działający dalej w domenie twitter.com, zanotował 8 mln użytkowników, godzinę, 21 minut i 7 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego oraz 26,96 proc. zasięgu, natomiast Snapchat - 5,55 mln internautów, 18,69 proc. zasięgu oraz 2 godziny, 44 minuty i 40 sekund przeciętnego czasu.

Z Pinteresta skorzystało 6,53 mln internautów (21,98 proc. zasięgu), spędzając średnio po 52 minuty i 45 sekund. Linkedin zanotował 4,62 mln użytkowników, 15,56 proc. zasięgu oraz 14 minut i 41 sekund przeciętnego czasu korzystania, Reddit - 2,62 mln odwiedzających, 8,84 proc. zasięgu oraz równe 16 minut średniego czasu, a blogi funkcjonujące w domenie blogspot.com - 3,65 mln użytkowników, 12,31 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 35 sekund przeciętnego czasu.

Jedyną polską witryną w zestawieniu jest służące do zbiórek charytatywnych Siępomaga.pl, które odwiedziło 2,36 mln internautów (7,94 proc.), spędzając średnio po 2 minuty i 51 sekund.

grafika

W porównaniu ze stycznie Facebook stracił 143,7 tys. użytkowników (0,6 proc.), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 24 minuty i 15 sekund (2,5 proc.). Natomiast Instagram zanotował wzrost o 542 tys. odwiedzających (3,9 proc.) i spadek przeciętnego czasu korzystania o 7 minut i 10 sekund (2,3 proc.), a TikTok - wzrost o 354,6 tys. internautów (2,6 proc.) i spadek średniego czasu o godzinę, 20 minut i 22 sekundy (7,5 proc.).

W efekcie przewaga zasięgowa Instagrama nad TikTokiem wyniosła już 548 tys. odwiedzających, podczas gdy w grudniu ub.r. było to tylko 301 tys.

Na platformie X ubyło 1,05 mln polskich użytkowników (11,6 proc.) przy wzroście przeciętnego czasu korzystania o 5 minut i 22 sekundy (7,1 proc.). W obu statystykach zmalały wyniki blogów w domenie blogspot.com: o 620,9 tys. internautów (14,5 proc.) i 4 sekundy średniego czasu (1,8 proc.).

Pinterest zanotował spadek o 232 tys. użytkowników (3,4 proc.) oraz wzrost średniego czasu spędzonego przez każdego o 3 minuty i 58 sekund (8,1 proc.), zaś Reddit - spadek o 137,1 tys. internautów (5 proc.) oraz wzrost przeciętnego czasu o 50 sekund (5,5 proc.).

Z kolei Snapchat zyskał 580,6 tys. odwiedzających (11,7 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego zmalał o 12 minut i 29 sekund (7,1 proc.). Linkedin osiągnął wzrost o 50,9 tys. użytkowników (1,1 proc.) i 10 sekund średniego czasu korzystania (1,2 proc.), natomiast na Siępomaga.pl przy wzroście liczby internautów o 71,1 tys. (3,1 proc.) przeciętny czas zmniejszył się o 2 sekundy (1,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"