Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. strony i aplikacje odwiedziło 28,95 mln polskich internautów (co dało 97,51 proc. zasięgu), spędzając średnio po 20 godzin, 7 minut i 5 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 29,02 mln użytkowników, 97,69 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 25 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania.
Zmiany w wynikach miesiąc do miesiąca częściowo mają oczywistą przyczynę: luty w tym roku miał dwa dni mniej niż styczeń. Nie porównujemy danych z tymi sprzed roku, ponieważ w maju ub.r. w realizacji Mediapanelu wprowadzono znaczące zmiany.
Na trzecie miejsce w rankingu wydawców wróciła Grupa Wirtualna Polska, mimo spadku liczby użytkowników z 21,03 do 20,97 mln (średni czas spędzony przez każdego zmalał z 2 godzin, 49 minut i 16 sekund do 2 godzin, 29 minut i 24 sekund). Wyprzedziła Grupę Polsat-Interia, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zmniejszyła się z 21,11 do 20,66 mln, a przeciętny czas korzystania - z godziny, 21 minut i sekundy do godziny, 15 minut i 56 sekund.

Grupa OLX osiągnęła wzrost z 16,74 do 17,21 mln użytkowników, dzięki czemu wysunęła się nad Polska Press (spadek z 16,87 do 16,61 mln).
Krócej na TikToku, Temu bez ponad miliona polskich internautów
Platforma Temu, zapewniająca cały ruch Grupie Whaleco, przyciągnęła 13,69 mln polskich internautów, każdego średnio na równe 36 minut. W styczniu zanotowała natomiast 14,92 mln użytkowników oraz 36 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania. To jej pierwszy spadek po kilku miesiącach wzrostów.
Z kolei na TikToku liczba polskich odwiedzających wzrosła z 13,55 do 13,9 mln, a średni czas spędzony przez każdego spadł z 17 godzin, 56 minut i 13 sekund do 16 godzin, 35 minut i 53 sekundy.
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln, a tych będących online codziennie - na 25,6 mln. To identyczne wyniki jak w styczniu.

Przeglądarkowego YouTube’a odwiedziło 20,15 mln polskich internautów, spędzając średnio po 5 godzin, 50 minut i 56 sekund, a Facebooka - 19,91 mln użytkowników, spędzając przeciętnie po 2 godziny, 56 minut i 57 sekund.
Temu.com miesiąc do miesiąca zanotowało spadek liczby odwiedzających z 10,95 do 8,59 mln, a średni czas spędzony przez każdego niezmiennie wynosił 10 minut i 46 sekund.

Na komputerach 9 godzin na Netfliksie
Grupa Google na komputerach przyciągnęła w zeszłym miesiącu 22,09 mln internautów, każdego średnio na 5 godzin, 59 minut i 31 sekund, wobec 22,25 mln użytkowników oraz 6 godzin, 19 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania w styczniu.
Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) zanotowała spadek liczby użytkowników z 13,02 do 12,64 mln, Grupa Allegro - z 10,07 do 9,71 mln, Ringier Axel Springer Polska - z 9,18 do 8,7 mln. Za to Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 10,76 do 10,91 mln.

W przeglądarkowym Netfliksie przy spadku liczby użytkowników z 3,13 do 2,9 mln średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 8 godzin, 24 minut i 56 sekund do 9 godzin, 2 minut i 35 sekund.
Przeglądarkowy YouTube na komputerach zanotował spadek z 13,89 do 13,73 mln, Facebook - z 12,12 do 11,77 mln, Allegro.pl - z 9,12 do 8,79 mln, a WP.pl - z 7,56 do 7,44 mln. Natomiast na Temu.com liczba odwiedzających zmalała z 3,69 do 3,06 mln.
W mobile’u dłużej w Google niż na TikToku

Na smartfonach i tabletach Grupa Google w porównaniu ze styczniem zanotowała spadek liczby użytkowników z 25,59 do 25,44 mln, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o niecałe trzy minuty, do 17 godzin, 41 minut i 37 sekund.
TikTok osiągnął wzrost z 12,68 do 13,13,16 mln odwiedzających, a przeciętny czas korzystania zmalał z 19 godzin, 2 minut i 20 sekund do 17 godzin, 25 minut i 44 sekund.
Google.com zanotowało w mobile’u spadek liczby użytkowników z 22,12 do 21,94 mln, Onet.pl - z 15,67 do 15,11 mln, Interia.pl - z 15,62 do 15,02 mln, a WP.pl - z 15,09 do 14,63 mln.

Milion więcej użytkowników aplikacji TikToka
W aplikacji mobilnej Google liczba użytkowników zmalała z 20,84 do 20,73 mln, w tej Facebooka zwiększyła się z 17,98 do 18,36 mln, a Messengera - z 17,45 do 18,11 mln.
Aplikacja TikToka osiągnęła natomiast wzrost z 9,24 do 10,28 mln odwiedzających, a średni czas spędzony przez każdego zmalał z 26 godzin do 22 godzin, 18 minut i 25 sekund.

Aplikacje Allegro i Jakdojade zanotowały bardzo podobne wyniki jak w styczniu. Natomiast w aplikacji Playera liczba użytkowników zmniejszyła się z miliona do 908 tys., a średni czas korzystania wydłużył się o ok. trzech minut, do 3 godzin, 58 minut i 15 sekund.











