Wirtualna Polska znów przed Interią z Polsatem, Temu straciło ponad milion użytkowników

W lutym br. Grupa Wirtualna Polska wyprzedziła Grupę Polsat-Interia pod względem liczby użytkowników, natomiast na platformie Temu ubyło 1,3 mln polskich internautów. Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż Facebook czy YouTube.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Wirtualna Polska znów przed Interią z Polsatem, Temu straciło ponad milion użytkowników
fot. Shutterstock.com

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w lutym br. strony i aplikacje odwiedziło 28,95 mln polskich internautów (co dało 97,51 proc. zasięgu), spędzając średnio po 20 godzin, 7 minut i 5 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 29,02 mln użytkowników, 97,69 proc. zasięgu oraz 20 godzin, 25 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Zmiany w wynikach miesiąc do miesiąca częściowo mają oczywistą przyczynę: luty w tym roku miał dwa dni mniej niż styczeń. Nie porównujemy danych z tymi sprzed roku, ponieważ w maju ub.r. w realizacji Mediapanelu wprowadzono znaczące zmiany.

Na trzecie miejsce w rankingu wydawców wróciła Grupa Wirtualna Polska, mimo spadku liczby użytkowników z 21,03 do 20,97 mln (średni czas spędzony przez każdego zmalał z 2 godzin, 49 minut i 16 sekund do 2 godzin, 29 minut i 24 sekund). Wyprzedziła Grupę Polsat-Interia, w której serwisach i aplikacjach liczba internautów zmniejszyła się z 21,11 do 20,66 mln, a przeciętny czas korzystania - z godziny, 21 minut i sekundy do godziny, 15 minut i 56 sekund.

Grupa OLX osiągnęła wzrost z 16,74 do 17,21 mln użytkowników, dzięki czemu wysunęła się nad Polska Press (spadek z 16,87 do 16,61 mln).

Krócej na TikToku, Temu bez ponad miliona polskich internautów

Platforma Temu, zapewniająca cały ruch Grupie Whaleco, przyciągnęła 13,69 mln polskich internautów, każdego średnio na równe 36 minut. W styczniu zanotowała natomiast 14,92 mln użytkowników oraz 36 minut i 9 sekund przeciętnego czasu korzystania. To jej pierwszy spadek po kilku miesiącach wzrostów.

Z kolei na TikToku liczba polskich odwiedzających wzrosła z 13,55 do 13,9 mln, a średni czas spędzony przez każdego spadł z 17 godzin, 56 minut i 13 sekund do 16 godzin, 35 minut i 53 sekundy.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29,7 mln, a tych będących online codziennie - na 25,6 mln. To identyczne wyniki jak w styczniu.

grafika

Przeglądarkowego YouTube’a odwiedziło 20,15 mln polskich internautów, spędzając średnio po 5 godzin, 50 minut i 56 sekund, a Facebooka - 19,91 mln użytkowników, spędzając przeciętnie po 2 godziny, 56 minut i 57 sekund.

Temu.com miesiąc do miesiąca zanotowało spadek liczby odwiedzających z 10,95 do 8,59 mln, a średni czas spędzony przez każdego niezmiennie wynosił 10 minut i 46 sekund.

grafika

Na komputerach 9 godzin na Netfliksie

Grupa Google na komputerach przyciągnęła w zeszłym miesiącu 22,09 mln internautów, każdego średnio na 5 godzin, 59 minut i 31 sekund, wobec 22,25 mln użytkowników oraz 6 godzin, 19 minut i 54 sekundy przeciętnego czasu korzystania w styczniu.

Meta Platforms (bez klasyfikowanego osobno WhatsAppa) zanotowała spadek liczby użytkowników z 13,02 do 12,64 mln, Grupa Allegro - z 10,07 do 9,71 mln, Ringier Axel Springer Polska - z 9,18 do 8,7 mln. Za to Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 10,76 do 10,91 mln.

grafika

W przeglądarkowym Netfliksie przy spadku liczby użytkowników z 3,13 do 2,9 mln średni czas spędzony przez każdego wydłużył się z 8 godzin, 24 minut i 56 sekund do 9 godzin, 2 minut i 35 sekund.

Przeglądarkowy YouTube na komputerach zanotował spadek z 13,89 do 13,73 mln, Facebook - z 12,12 do 11,77 mln, Allegro.pl - z 9,12 do 8,79 mln, a WP.pl - z 7,56 do 7,44 mln. Natomiast na Temu.com liczba odwiedzających zmalała z 3,69 do 3,06 mln.

grafika

W mobile’u dłużej w Google niż na TikToku

Na smartfonach i tabletach Grupa Google w porównaniu ze styczniem zanotowała spadek liczby użytkowników z 25,59 do 25,44 mln, a średni czas spędzony przez każdego wydłużył się o niecałe trzy minuty, do 17 godzin, 41 minut i 37 sekund.

TikTok osiągnął wzrost z 12,68 do 13,13,16 mln odwiedzających, a przeciętny czas korzystania zmalał z 19 godzin, 2 minut i 20 sekund do 17 godzin, 25 minut i 44 sekund.

grafika

Google.com zanotowało w mobile’u spadek liczby użytkowników z 22,12 do 21,94 mln, Onet.pl - z 15,67 do 15,11 mln, Interia.pl - z 15,62 do 15,02 mln, a WP.pl - z 15,09 do 14,63 mln.

grafika

Milion więcej użytkowników aplikacji TikToka

W aplikacji mobilnej Google liczba użytkowników zmalała z 20,84 do 20,73 mln, w tej Facebooka zwiększyła się z 17,98 do 18,36 mln, a Messengera - z 17,45 do 18,11 mln.

Aplikacja TikToka osiągnęła natomiast wzrost z 9,24 do 10,28 mln odwiedzających, a średni czas spędzony przez każdego zmalał z 26 godzin do 22 godzin, 18 minut i 25 sekund.

grafika

Aplikacje Allegro i Jakdojade zanotowały bardzo podobne wyniki jak w styczniu. Natomiast w aplikacji Playera liczba użytkowników zmniejszyła się z miliona do 908 tys., a średni czas korzystania wydłużył się o ok. trzech minut, do 3 godzin, 58 minut i 15 sekund.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

InPost wygrał w sądzie ws. przejęcia. Dokumenty okazały się fałszywe

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Kulki Lotto znikają z telewizji. Duża zmiana w losowaniach

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Nie będzie szybkich blokad treści w polskim internecie. Wskazano 27 czynów zabronionych

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

Połowa TikToka w USA sprzedana. Tego samego inwestora może mieć właściciel TVN

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową