Samodzielna aplikacja reels miałaby być repliką TikToka, oferując pełnoekranowe wyświetlanie krótkich filmów. Uzasadnieniem do powstania oddzielnej aplikacji jest fakt, że rolki zostały w połowie stycznia przedłużone do 3 minut, co umożliwia prezentowanie różnorodnej treści.
– Instagram wydłużył czas trwania rolek aż do 3 minut. CEO Instagrama, Adam Mosseri, ogłosił to dzisiaj, co otwiera nowe możliwości dla twórców – storytelling, edukacja, a może coś jeszcze? – komentował na Instagramie kuba.od.rolek.
Czytaj więcej: Instagram testuje przycisk „Nie lubię”
Wysiłki Instagrama zmierzające do przejęcia TikToka są częścią inicjatywy o kryptonimie ‘Project Ray’, która obejmuje poprawę rekomendacji dla nowych użytkowników w USA, a także dystrybucję większej liczby trzyminutowych filmów - donosi informator “The Information”.

Rolki, zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie, są najszybciej rozwijającym się typem treści dystrybuowanych przez Metę i obecnie generują ponad 200 miliardów wyświetleń dziennie.
Rolki zostały wzmocnione przez przejście Mety na treści polecane przez sztuczną inteligencję, a ponad 50 proc. postów, które widzimy na swoim kanale IG, jest dystrybuowanych przez system sztucznej inteligencji firmy, a nie bezpośrednio z profili, które obserwujemy.











