Większość użytkowników serwisów społecznościowych nie nawiązuje tam żadnej relacji z firmami finansowymi. Mimo, że zdecydowana większość Polaków korzysta np. z kont bankowych czy ubezpieczeń, obserwowanie banku czy ubezpieczyciela w social media zdarza się rzadko.
Niskie jest też zaangażowanie w relacje z firmami finansowymi w serwisach społecznościowych. Tylko 24% respondentów deklaruje, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy zdarzyło się, że ktoś ze znajomych skomentował jakąkolwiek treść dotyczącą firm tego sektora.

Obserwowanie strony lub profilu instytucji finansowej jest najbardziej popularne wśród Polaków w wieku 25-34 lata (38 proc.). Prawie połowa badanych (42 proc.) spośród tej grupy wiekowej deklaruje również, że wśród materiałów komentowanych przez ich znajomych znalazł się taki, który dotyczył instytucji finansowej.
Badanie zostało zrealizowane przez Instytut Homo Homini dla agencji social mediowej Think Kong metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI) na losowo-kwotowej próbie, stanowiącej liczebną reprezentację cech demograficznych dla ogółu pełnoletnich mieszkańców Polski, którzy nie korzystają z uprawnień emerytalnych z zachowaniem rozkładów terytorialnych (dane wg GUS). Wielkość próby wynosiła 1103 jednostek.











