Instytut Badań Outdooru prowadzi GPS-owy pomiar odbiorców reklamy zewnętrznej

Trwa pierwszy etap badania polskiego rynku reklamy zewnętrznej realizowanego przez Instytut Badań Outdooru w oparciu o brytyjską metodologię Route 2013. Obejmuje on pomiar mobilności konsumentów z użyciem urządzeń GPS.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W obecnym etapie badania chodzi o automatycznie zarejestrowane zapisu tras, po których poruszają się potencjalni odbiorcy reklam outdoorowych, także z uwzględnieniem przemieszczania się w sposób odbiegający od rutyny. W tym celu respondenci z 10 największych aglomeracji otrzymali urządzenie Mobitest, które poprzez wykorzystanie nawigacji satelitarnej oraz sygnału GSM rejestruje ścieżki, po jakich się poruszają. Trasy przemieszczania się 4,5 tys. osób będą rejestrowane przez dwa tygodnie, a 500 - przez cztery tygodnie.

- Projekt jest realizowany we współpracy z największymi instytutami badawczymi: Ipsos i Millward Brown, które realizacją badanie Travel Survey. Operat losowania został zaczerpnięty z danych adresowych GUS, co umożliwiło pokrycie 10 badanych aglomeracji oraz zapobiegnie kumulowaniu się udziału respondentów mieszkających w swoim bezpośrednim sąsiedztwie - opisuje Bartosz Barański ze Ströer, jednego z udziałowców Instytutu Badań Outdooru. - Warto również zauważyć, że na potrzeby projektu opracowano precyzyjne granice 10 największych aglomeracji, które objęte są pomiarem. 10 aglomeracji to de facto obszar pond 200stu gmin, w których losowana jest próba - zaznacza.

Za pomocą wywiadów CAPI nastąpiła ostateczna kwalifikacja osób do udziału w badaniu. Należy dodać, że ostatecznemu doborowi próby towarzyszyły dodatkowe kryteria pozwalające uniknąć asymetrii w ramach zbieranych danych. Przykładowo w badaniu nie mogli brać udziału zawodowi kierowcy, których poruszanie się po mieście jest naturalnym elementem pracy.

Liczebność grupy wynosi 5 tys. osób, co po uwzględnieniu czasu przez, jaki respondenci poruszali się wraz z urządzeniem Mobitest, daje 77 tys. dni pomiarowych. Zbieranie informacji zaczęło się w marcu br. i potrwa do lutego przyszłego roku, co ma pozwolić zaobserwować zmienne style podróżowania względem pór roku, okresów świątecznych czy wakacyjnych.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/o-1-5-proc-mniej-na-reklame-zewnetrzna-malo-kampanii-wyborczych-wiecej-reklam-zywnosci-raport ## 

- Dane precyzyjnie pokażą, jak często osoby z danej grupy celowej bywają w danych obszarach miejskich. Dzięki pomiarowi mobilności poprzez GPS możliwe będzie również określenie prędkości, z jaką poruszał się respondent. To z kolei umożliwi ustalenie, czy respondent poruszał się pieszo czy za pośrednictwem pojazdu. Zebrane informacje zostaną zestawione z danymi o natężeniu ruchu oraz danymi o położeniu nośników reklamowych (IMS). Innymi słowy, zapis pochodzący z GPS będzie uzupełniony informacjami o natężeniu ruchu dla transportu indywidualnego, publicznego oraz pieszych. Natomiast połączenie tych danych z rozmieszczeniem nośników, umożliwi dokładne zobrazowanie widowni reklamy zewnętrznej z uwzględnieniem struktury demograficznej, uzyskanego zasięgu i liczby kontaktów kampanii - tłumaczy Marcin Grabowski z AMS.

W efekcie powstanie pełny opis odbiorców reklamy zewnętrznej z podziałem na grupy celowe w oparciu o dowolny zestaw cech, uwzględniający także konsumpcję czy styl życia. Dzięki temu zdecydowanie łatwiejsze będzie strategiczne, bardziej precyzyjne planowanie kampanii outdoorowych, a także uzyskiwanie dokładnej informacji o parametrach mediowych każdej takiej kampanii opartej na dowolnie wybranych nośnikach. Ma to pozwolić na efektywne porównywanie reklamy zewnętrznej z pozostałymi typami mediów.

Ponadto instytut Millward Brown dołączy zebrane dane do prowadzonego w sposób ciągły badania TGI, które obejmuje wybrane grupy dóbr szybko zbywalnych i trwałego użytku z uwzględnieniem preferencji kobiet i mężczyzn. Dzięki zawartości informacji o cechach społeczno-demograficznych, konsumenckich, psychograficznych umożliwia ono precyzyjne definiowanie grup docelowych, w związku z czym jest szeroko wykorzystywane wśród reklamodawców czy agencji mediowych przy konstruowaniu strategii marketingowych.

Przypomnijmy, że Instytut Badań Outdooru został powołany przez firmy AMS, Clear Channel Poland i Ströer Polska (czołowych właścicieli nośników reklamy zewnętrznej) jesienią ub.r. (więcej na ten temat).

Według stanu na początek br., w Polsce było 84,9 tys. nośników reklamy zewnętrznej (należących do firm członkowskich Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej - zobacz szczegóły).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telwizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"