Według powołującego się na własne źródła dziennika „The Wall Street Journal” komunikator będzie miał formę mobilnej aplikacji, nad którą Google pracuje od prawie roku, a za projekt odpowiada Nick Fox, doświadczony menedżer koncernu.
Nieoficjalne informacje mówią o tym, że planowana aplikacja będzie służyła nie tylko do porozumiewania się online pomiędzy użytkownikami, ale pozwoli także na zadawanie dowolnych pytań w postaci tekstu. Wbudowane w komunikator chatboty będą poszukiwały w internecie właściwych informacji i na ich podstawie udzielą pytającemu odpowiedzi dostarczając przy okazji zbiór źródeł w sieci związanych z zadanym pytaniem.
Na razie nie wiadomo jaką nazwę będzie nosił opracowywany przez Google komunikator, nieznana jest też data jego wprowadzenia na rynek. Jednak prawdziwość doniesień o zastosowaniu chatbotów w nowym komunikatorze może potwierdzać fakt, że kilka miesięcy temu Google próbował bezskutecznie kupić startup o nazwie 200 Labs, który zajmuje się technologiami chatbotów.

„WSJ” podkreśla, że choć Google dysponuje obecnie dwoma własnymi komunikatorami - Hangouts i Messenger, to wciąż nie dorównują one pod względem popularności Facebookowi czy chińskiej platformie WeChat. Tymczasem rynek mobilnych aplikacji do komunikacji jest wciąż obiecujący, bowiem według szacunków z tego typu komunikatorów korzysta obecnie na świecie ponad 2 mld użytkowników.











