„Możemy pochwalić się dobrymi wynikami za pierwszy kwartał tego roku. Spółka miała 2,32 mln zł zysku netto wobec 1,16 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk netto Interii.pl wzrósł zatem o 99,9 proc.” – powiedział Grzegorz Błażewicz, Prezes Zarządu Interia.pl.
„Zysk operacyjny wyniósł 2,26 mln zł wobec 1,13 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody wyniosły 13,70 mln zł wobec 11,05 mln zł rok wcześniej” – dodaje Dariusz Mazurkiewicz, Wiceprezes Zarządu.
Oznacza to wzrost o 24 proc. Zysk ze sprzedaży gotówkowej reklamy wzrósł o 68 proc., z e-Commerce o 39 proc. Na uwagę zasługuje wysoka rentowność operacyjna spółki, która w Q1 2007 osiągnęła 16,5 proc.
W I kwartale zaszły m.in. zmiany organizacyjne. Zrezygnowano z Brokera FM, a sprzedażą powierzchni reklamowych Interia zajęła się sama, przez co powstał dział reklamy, uruchomiono nową stronę główną, portal uzupełniliśmy o forum, ale najbardziej zadowoleni jesteśmy z aplikacji desktopowej iDesk” – wymienia Błażewicz.

iDesk umożliwia dostęp do usług i serwisów portalu, takich jak wiadomości, poczta, SMS, tłumacz, czy telewizja internetowa bezpośrednio z poziomu pulpitu komputera bez konieczności logowania się i uruchamiania przeglądarki. Program można pobrać ze strony www.idesk.pl. Stworzono też nowy projekt telewizji informacyjnej www.interia.tv, uruchomiono własne radio internetowe www.interia.fm oraz serwis motywacyjny Zrobie.to.
Interia ciągle stawia na społeczności i ten obszar chce rozwijać, chce uruchamiać do 6 nowych projektów na kwartał. Jednym z takich jest Projekt Miasto 2.0 – serwis ogłoszeń drobnych, umożliwiający użytkownikom nawiązanie współpracy z osobami ze swojego najbliższego otoczenia. Emisja jeszcze w tym tygodniu, a eksperymentalnym miastem będzie Kraków – siedziba Interii. Błażewicz nie wyklucza, że jeszcze w tym roku portal zaoferuje serwis dla Polaków mieszkających za granicą, jaki przedstawił niedawno Onet.

„Nie wyobrażam sobie tworzenia takiego portalu w Polsce. Z pewnością, jeśli się na niego zdecydujemy, będzie tworzony za granicą. Ewentualnie ruszyć może w trzecim kwartale tego roku” – mówi.
Interia nie wyklucza też ekspansji na inne rynki, szybciej zachodnie niż wschodnie, ale na razie nie podaje żadnych konkretów. Władze podkreślają, że niezależność od innych mediów sprawia, że w szeregach, które przez ostatni kwartał wzrosły ze 199 do 223 osób, coraz silniej czuć samoświadomość. „To jest zgodne z teorią ewolucji. Homo Sapiens pojawił się jak nasi przodkowie wyszli z sawanny na pustynię” – mówi nieco abstrakcyjnie Prezes.
W skali całego roku spółka chce utrzymać dynamikę wzrostu przychodów na poziomie 30 proc. i rentowność na poziomie 17 proc.











