Grupa Interia.pl: 114,3 mln przychodów i 22,3 mln zł zysku netto, przybyło 13 pracowników

W ub.r. Grupa Interia.pl osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 4,8 proc. do 114,3 mln zł, a jej zysk netto poszedł w górę z 21,23 do 22,26 mln zł. Firma zatrudniała 382 pracowników, o 13 więcej niż rok wcześniej.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Grupa Interia.pl: 114,3 mln przychodów i 22,3 mln zł zysku netto, przybyło 13 pracowników
Artur Potocki

W sprawozdaniu Grupy Interia.pl złożonym w KRS zaznaczono, że jej przychody sprzedażowe w kraju minimalnie zmalały - z 86,45 mln zł w 2017 roku do 86,02 mln zł w ub.r. (to o 0,5 proc. w dół). Natomiast wpływy z zagranicy wzrosły o 24,9 proc. do 28,28 mln zł.

Wszystkie przychody określono jako reklamowe, dodając, że firma działa też w sektorze e-commerce. - W związku z tym do czynników determinujących wyniki finansowe zaliczyć należy tempo rozwoju rynku reklamy internetowej, perspektywy i dynamika wzrostu gospodarczego w kraju, dalszy rozwój rynku internetowego w Polsce, wzrost udziału internetu w wydatkach reklamowych w Polsce oraz nakłady inwestycyjne przeznaczane przez spółkę na wprowadzanie nowych serwisów i usług - skomentowano w sprawozdaniu z działalności.

grafika

Do Grupy Interia.pl należy przede wszystkim portal Interia.pl oraz szereg serwisów tematycznych działających pod własnymi markami, m.in. Styl.pl, Deccoria.pl, MaxModels.pl, Smaker.pl i PCFormat.pl. Według badania Gemius/PBI w czerwcu br. zanotowały one łącznie 18,78 mln realnych użytkowników i 1,31 mld odsłon, a sam portal Interia.pl miał 14,21 mln użytkowników i 709 mln odsłon.

Przychody Grupy Interia.pl ze spółek zależnych zmalały w skali roku z 11,66 do 5,63 mln zł. Firma przede wszystkim ma, podobnie jak kilku innych czołowych wydawców, mniejszościowy pakiet udziałów spółki Polskie Badania Internetu odpowiadającej za realizację badania odwiedzalności serwisów i aplikacji w polskim internecie. Do Grupy Interia.pl należy 15,8 proc. udziałów PBI.

W skład Grupy Interia.pl wchodzi też agencja marketingu w wyszukiwarkach Semahead, która jednak nie działa jako osobna spółka, a jedynie marka. Do firmy zostały też włączone prezentujące oferty sieci handlowych serwisy Okazjum.pl i Promoceny.pl, które przejęła cztery lata temu.

382 pracowników, 13 proc. więcej na wynagrodzenia

Koszty operacyjne Grupy Interia.pl zwiększyły się rok do roku z 91,36 do 94,65 mln zł, czyli o 3,6 proc. Ponad połowę stanowią koszty usług obcych, które zmalały z 53,8 do 53,1 mln zł. W dół poszły też koszty amortyzacji - z 5,36 do 5,13 mln zł.

Za to nakłady na wynagrodzenia poszły w górę o 12,8 proc. do 26,9 mln zł. W ub.r. w firmie na etacie pracowały średnio 382 osoby, o 13 więcej niż w 2017 roku. Zwiększyły się też pozostałe koszty rodzajowe - z 1,38 do 1,77 mln zł.

Natomiast pozostałe koszty operacyjne zmalały z 3 do 1,35 mln zł, a pozostałe wpływy operacyjne - z 6,69 do 3,9 mln zł. Na te drugie składają się głównie dotacje (zmniejszyły się z 4,32 do 3,34 mln zł) oraz inne przychody operacyjne (spadły z 2,37 mln zł do 509,2 tys. zł).

W konsekwencji zysk sprzedażowy firmy wzrósł w skali roku z 17,74 do 19,65 mln zł, a zysk operacyjny - z 21,43 do 22,19 mln zł.

W ub.r. firma na niefinansowe aktywa trwałe przeznaczyła 4,42 mln zł, wobec 4,47 mln zł rok wcześniej.

12,7 mln zł dywidendy dla Bauer Media

Przychody finansowe Grupy Interia.pl zwiększyły się w skali roku z 42,3 do 75 tys. zł, a koszty finansowe zmalały z 244,5 do 10,3 tys. zł.

W ub.r. firma zanotowała 22,26 mln zł zysku w ujęciu brutto i netto, wobec 21,23 mln zł rok wcześniej.

Bezpośrednimi właścicielami firmy są spółki Grupa Interia.pl Media (ma 99,99 proc. udziałów) i Grupa Interia.pl sp. z o.o. (0,01 proc.). Obie są kontrolowane przez Grupę Bauer Media.

Udziałowcy zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku 9,51 mln zł zostanie przeznaczone na kapitał zapasowy, a 12,75 mln zł wypłacone im w dywidendzie (z czego do Grupy Interia.pl sp. z o.o. zgodnie z jej proporcjami w kapitale trafi zaledwie 2,9 zł).

grafika

Grupa Interia.pl w ramach Grupy Bauer Media jest powiązana z wieloma innymi firmami, m.in. mocno obecnymi na polskim rynku Wydawnictwem Bauer i Grupą RMF. W ub.r. do tej pierwszej spółki zrealizowała sprzedaż o wartości 1,91 mln zł, a do drugiej - 1,98 mln zł.

grafika

Z drugiej strony Grupa Interia.pl przeznaczyła 2,03 mln zł na zakupy usług od Wydawnictwa Bauer, 1,55 mln zł - od Bauer Media, a 1,01 mln zł - od Grupy RMF.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"