Interia korzysta ze sztucznej inteligencji w serwisie sportowym i o pogodzie

Grupa Interia.pl zaczęła wykorzystywać rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji do tworzenia treści sportowych i o pogodzie. - Wiemy, że zastosowanie AI i machine learning może być dużo szersze, dlatego staramy się patrzeć innowacyjnie - podkreśla Michał Bagiński, szef projektu Automated Journalism w firmie.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Interia korzysta ze sztucznej inteligencji w serwisie sportowym i o pogodzie

- W przypadku serwisu sportowego, dzięki mechanizmowi Automated Journalism, nasi czytelnicy, a szczególnie fani np. mniej popularnych lig piłkarskich, zyskują dostęp do wyników rozgrywek swoich ulubionych drużyn. Z punktu widzenia biznesowego tworzenie treści, które interesują niewielki odsetek użytkowników, byłoby nieopłacalne, ale dzięki zastosowaniu AJ użytkownicy zainteresowani wynikami np. francuskiej Ligue 2 lub holenderskiej Eerste Divisie, mogą je znaleźć w Interii - opisuje Filip Lenart, dyrektor ds. marketingu i PR w Grupie Interia.pl.

- I choć absolutny trzon dostarczanych przez nas treści stanowią materiały przygotowywane przez doświadczonych dziennikarzy, to dzięki AJ możemy również proponować rzadziej poszukiwane treści - zaznacza.

Sztuczna inteligencja jest również wykorzystywana do przygotowywania treści o pogodzie. Interia podaje, że obecnie wiele newsów o sporcie i pogodzie jest tworzonych każdego dnia przez automaty na podstawie numerycznych danych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/piotr-witwicki-redaktor-naczelny-interia-pl-odchodzi-krzysztof-fijalek,7170422728357505a ##

Interia opracowała słownik

W uruchomieniu takiego narzędzia najważniejsze było przygotowanie bazy wyrazów wraz z zasadami ich odmiany.

- Postanowiliśmy skorzystać z dotacji unijnych i rozpocząć współpracę przy tworzeniu słownika z profesorami z Polskiej Akademii Nauk (PAN). Nasi inżynierowie i deweloperzy wspólnie z profesorami lingwistyki i filologii przez długie miesiące opracowywali słowniki, które potrafiłyby deklinować i koniugować wszystkie możliwe części mowy języka polskiego. Udało się - opisuje Michał Bagiński, szef projektu Automated Journalism w Grupie Interia.pl.

W przypadku nazw własnych z obszaru sportowego (nazwiska i imiona, nazwy klubów, stadionów i miejscowości) stworzono listy najważniejszych nazw dla poszczególnych typów języków obcych oraz algorytmy przydzielania ich do odpowiedniego języka.

Dziennikarze pozostaną najważniejsi

Dla Interii inspiracją były rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji wprowadzone przez „New York Timesa”. - Wiemy, że zastosowanie AI i machine learning może być dużo szersze, dlatego staramy się patrzeć innowacyjnie, co w przyszłości może pomóc nam zmierzyć się nawet z globalną konkurencją - komentuje Michał Bagiński.

- Oczywiście redaktorzy i dziennikarze zawsze będą odgrywać najważniejszą rolę w tworzonych przez nas treściach, czego dowodem jest rosnąca liczebność naszych zespołów redakcyjnych. Ideą Automated Journalism jest zautomatyzowanie niektórych - można powiedzieć, że bardziej rutynowych - raportów, na przykład tych sportowych, pogodowych czy giełdowych po to, aby dziennikarze mogli spędzać więcej czasu na bardziej złożonych historiach - zaznacza Bagiński.

W ub.r. Grupa Interia.pl osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 1,3 proc. do 115,75 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 0,6 proc. do 95,22 mln zł jej zysk netto zwiększył się z 22,26 do 31,02 mln zł. Firma zatrudniała 379 pracowników, osiągnęła 7,4 mln zł zysku z przeniesienia agencji Semahead do osobnej spółki.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"