Allegro wyprzedziło Facebooka i RASP, a SE.pl Gazeta.pl. 25,5 mln Polaków codziennie w internecie (Mediapanel z listopada)

W listopadzie br. serwisy i aplikacje internetowe Allegro miały więcej użytkowników niż te należące do Ringier Axel Springer Polska, a portal „Super Expressu” SE.pl wyprzedził Gazeta.pl. Duże spadki zanotowały o2.pl, Wyborcza.pl i TVN24.pl. Z internetu każdego dnia korzysta średnio 25,5 mln Polaków.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według nowego badania Mediapanel w listopadzie br. strony i aplikacje internetowe Grupy Google odwiedziło 28,33 mln polskich użytkowników, czyli 97,6 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Natomiast wersja www i aplikacja YouTube’a zanotowały 25,74 mln użytkowników i 88,7 proc. zasięgu.

Mediapanel realizowany od września

Listopad był drugim miesiącem, z którego wyniki Mediapanelu zostały upublicznione. jest realizowane przez Gemius, Polskie Badania Internetu i Komitet Badań Radiowych. Badania składa się z pasywnego pomiaru korzystania z internetu, telewizji i radia, jego wyniki są prezentowane w podziale na siedem typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio.

W internecie badanie ma zostać uzupełnione o pomiar oglądalności materiałów streamingowych audio i wideo. Internetowa część Mediapanelu zastąpiła badanie Gemius/PBI (do 2016 roku przez wiele lat funkcjonujące pod nazwą Megapanel). Jest realizowana, tak jak poprzednie badanie, przez Gemius na zlecenie PBI.

Obie firmy podkreślają, że dokładne zestawianie wyników Mediapanelu i badania Gemius/PBI sprzed roku jest niemiarodajne, dlatego w tekście porównujemy wyniki nowego badania z listopada i października br.

W górę Allegro, OLX i e-sklepy z elektroniką

Z miesiąca na miesiąc Grupa Google zyskała 62,8 tys. polskich internautów, a YouTube stracił 23,9 tys. Grupa Wirtualna Polska osiągnęła wzrost z 21,78 do 22,14 mln użytkowników

Liczba użytkowników Grupy Allegro poszła w górę z 20,81 do 21,75 mln, dzięki czemu wydawca wskoczył na czwarte miejsce, spychając w dół Ringier Axel Springer Polska (zanotował wzrost z 21,73 do 21,74 mln) i przeglądarkowego Facebooka (wzrost z 21,67 do 21,69 mln).

Na rozkręcającym się sezonie zakupów przedświątecznych, spotęgowanym w internecie przez zamknięcie większości stacjonarnych sklepów niespożywczych, skorzystała też Grupa OLX. Liczby użytkowników jej serwisów i aplikacji wzrosła miesiąc do miesiąca z 17,56 do 17,84 mln, dzięki czemu wysunęła się przed Grupę Polska Press (spadek 18,33 do 17,42 mln) i Grupę Gazeta.pl (spadek z 17,92 do 17,29 mln).

W czołowej dwudziestce pojawiły się dwa sklepy internetowe z elektroniką: Mediaexpert.pl (odwiedziło go 11,62 mln internautów) i euro.com.pl (9,82 mln).

Spadki TVN, Eurozetu i RMF FM

Mocno zmalała natomiast odwiedzalność kilku wydawców stron i aplikacji głównie z treściami dziennikarskimi. Grupa TVN zanotowała spadek odwiedzających z 14,85 do 13,9 mln.

W przypadku Grupy Eurozet liczba użytkowników zmniejszyła się z 13,14 do 11,73 mln, w przypadku Grupy RMF - z 11,12 do 10,15 mln, a na stronach i w aplikacjach Grupy Iberion - z 12,93 do 12,22 mln.

29 mln internautów w Polsce

W ramach Mediapanelu łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 29 mln, z czego 25,5 mln osób korzystających z sieci codziennie.

Identyczne szacunki podano w wynikach z października.

grafika

SE.pl i o2.pl wyprzedziły Gazeta.pl

Google.com odwiedziło w listopadzie 27,27 mln polskich internautów, a Google.pl 12,38 mln, wobec odpowiednio 27,46 i 12,03 mln miesiąc wcześniej.

Allegro.pl osiągnęło wzrost z 18,55 do 19,62 mln użytkowników, OLX.pl - z 13,42 do 14,11 mln, a Ceneo.pl - z 12,25 do 13,65 mln. Na Onet.pl liczba odwiedzających zmniejszyła się z 18,48 do 17,97 mln, a na WP.pl - z 18,2 do 17,97 mln.

Pogorszyły się też wyniki kilku innych portali z treściami. Gazeta.pl zanotowała spadek liczby użytkowników z 12,03 do 11,45 mln, przez co została wyprzedzona przez serwis „Super Expressu” SE.pl, w którym liczba internautów zmalała z 11,66 do 11,61 mln oraz przez o2.pl (Grupa Wirtualna Polska) ze wzrostem z 11,16 do 11,72 mln.

Poza czołową dwudziestką znalazły się w listopadzie Wyborcza.pl (w październiku miała 10,95 mln użytkowników) i TVN24.pl (10,78 mln użytkowników miesiąc wcześniej). Na Naszemiasto.pl (Polska Press Grupa) liczba odwiedzających spadła z 11,73 do 10,37 mln, a na Radiozet.pl - z 12,09 do 10,91 mln.

Z kolei Interia.pl osiągnęła wzrost z 13,3 do 13,45 mln użytkowników.

grafika

Allegro przed RASP na komputerach

Tylko na komputerach strony i aplikacje Grupy Google miały w listopadzie 22,52 mln użytkowników i 77,6 proc. zasięgu, wobec 22,25 mln użytkowników i 76,7 proc. zasięgu miesiąc wcześniej.

YouTube osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 15,79 do 16,15 mln, a przeglądarkowy Facebook - z 15,71 do 16 mln. W przypadku Grupy Wirtualna Polska liczba użytkowników zwiększyła się z 14,06 do 14,44 mln, a w przypadku Grupy Allegro - z 12,65 do 13,79 mln, co tej drugiej pozwoliło wyprzedzić Ringier Axel Springer Polska (spadek z 13,17 do 13,15 mln).

W drugiej połowie rankingu Mediaexpert.pl osiągnął wzrost z 4,45 do 6,15 mln odwiedzających, Grupa Ceneo - z 5,84 do 6,72 mln, a przeglądarkowy Netflix - z 4,35 do 4,77 mln.

grafika

Na Google.com liczba użytkowników zwiększyła się z 21,73 do 21,98 mln, a na Google.pl zmalała z 9,86 do 10,29 mln. W efekcie ta druga domena wyprzedziła Onet, w którym liczba odwiedzających zmalała z 10,08 do 10,07 mln.

WP.pl zanotowała spadek z 10,53 do 10,49 mln użytkowników, Interia.pl - wzrost z 5,58 do 5,76 mln, a o2.pl - z 4,3 do 4,48 mln.

Na Allegro.pl liczba internautów poszła w górę z 11,8 do 13,01 mln, na OLX.pl - z 6,47 do 6,88 mln zł, a na Ceneo.pl - z 5,73 do 6,61 mln.

grafika

W mobile’u RASP przed Grupą WP, Eurozet i Grupa RMF w dół

Na smartfonach i tabletach strony i aplikacje Google miały 25,83 mln użytkowników i 89 proc. zasięgu, podczas gdy miesiąc wcześniej zanotowały 25,94 ml odwiedzających i 89,5 proc. zasięgu.

YouTube zanotował wzrost z 23,68 do 23,76 mln użytkowników, Ringier Axel Springer Polska - spadek z 18,74 do 18,48 mln, a Grupa Wirtualna Polska - wzrost z 18,32 do 18,36 mln.

Grupa Allegro osiągnęła wzrost z 17,42 do 18,04 mln, a Grupa OLX - z 16,01 do 16,21. Natomiast w serwisach i aplikacjach Grupy Eurozet liczba odwiedzających zmalała z 12,31 do 10,67 mln, a w przypadku Grupy RMF - z 10,44 do 9,43 mln.

grafika

Facebook wyprzedził WP.pl

W mobile’u na Google.com liczba użytkowników zmniejszyła się w porównaniu z październikiem z 22,89 do 22,67 mln, a na Onecie - z 16,02 do 15,25 mln.

Przeglądarkowy Facebook dzięki wzrostowi z 14,87 do 15,04 mln wyprzedził WP.pl, która zanotowała spadek z 15,14 do 14,79 mln. Na Allegro.pl liczba użytkowników zwiększyła się z 14,41 do 14,92 mln, na OLX.pl - z 11,46 do 12,05 mln, na Interii - z 11,3 do 11,41 mln, a na Gazeta.pl zmalała 11,17 do 10,55 mln.

grafika

Allegro przed OLX wśród aplikacji mobilnych

Zdecydowanie najpopularniejszą aplikacją mobilną z tych audytowanych w Mediapanelu, czyli głównie należących do czołowych polskich wydawców, jest Allegro. Liczba jej użytkowników miesiąc do miesiąca zwiększyła się z 6,45 do 6,68 mln.

Aplikacja OLX zanotowała wzrost z 5,03 do 5,09 mln użytkowników, aplikacja Playera - spadek z 1,71 do 1,48 mln, a WP Poczta - wzrost z 1,01 do 1,08 mln, a Jakdojade - spadek z 1,07 mln do 909,8 tys.

grafika

Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Nowy właściciel TVN? Fundusz od hazardu może kupić kanały WBD

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Play bez szefa komunikacji korporacyjnej. Krzysztof Olszewski odchodzi po 2 latach

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Karolina Gniadzik wzmacnia zespół Mido

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Znany nadawca uruchomi w Polsce darmowe kanały

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style

"Babski biznes" wiosną wróci na antenę TVN Style