Internauci i marketingowcy krytykują FC Barcelonę za akcję „#WeAreAllLeoMessi”

Leo Messi cieszy się tak wielką popularnością na świecie i jest tak świetnie prowadzony wizerunkowo, że nie potrzebuje w tej sytuacji pomocy klubu. Akcja wsparcia dla niego to swego rodzaju niedźwiedzia przysługa ze strony klubu. Jedyne co może wywołać, to straty wizerunkowe po stronie klubu i jeszcze większe nagłośnienie problemów piłkarza - komentują dla Wirtualnemedia.pl Grzegorz Kita i Wojciech Szaniawski.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Po tym jak Leo Messi, argentyński piłkarz klubu FC Barcelona, wspólnie ze swoim ojcem zostali skazani przez sąd na 21 miesięcy więzienia w zawieszeniu za przestępstwa podatkowe, jego klub piłkarski ruszył z akcją, która miała wesprzeć zawodnika. W internecie ruszyły działania pod hasłem „#WeAreAllLeoMessi”. Klub wyjaśnił, że używając hashtaga #WeAreAllLeoMessi wraz ze zdjęciem lub wiadomością przedstawiającą obie otwarte dłonie, zachęca wszystkich kibiców FC Barcelona do wyrażania współczucia dla najlepszego piłkarza na świecie poprzez wyrażenie bezwarunkowego wsparcia w serwisach społecznościowych.

Akcja spotkała się z ogromnym zainteresowaniem internautów, jednak nie takim zabarwieniu, jakiego spodziewał się klub. Ruszyła fala krytyki, także w Polsce. Michał Pol, redaktor naczelny „Przeglądu Sportowego”, skomentował w social media, że rozumiałby sens akcji, gdyby chodziło o wsparcie w związku z chorobą czy kontuzją, ale nie w sytuacji wyroku za przestępstwa podatkowe. Internet zalała cała masa prześmiewczych memów i komentarzy w stylu: „Rozumiem, też oszukam skarbówkę itp”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/leo-messi-odchodzi-z-reprezentacji-argentyny-ucierpi-na-tym-jego-wizerunek-reklamowy ##

Cała ta akcja w kontekście udziału w niej FC Barcelona jest niezrozumiała, niepotrzebna a na pewno kontrowersyjna dla Grzegorza Kity, prezesa Sports Management Polska. Jego zdaniem trudno zrozumieć jakie racjonalne powody ma klub, aby włączyć się w tę sytuację. - De facto jedyne co może to wywołać, to straty wizerunkowe po stronie klubu i jeszcze większe nagłośnienie problemów Messiego. A przecież w przypadku zawodnika, na tym etapie rozwoju sprawy, jej wyciszenie, nie dostarczanie paliwa do ognia, to teraz powinien być priorytet z wizerunkowego i komunikacyjnego punktu widzenia - komentuje Grzegorz Kita w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Ocenia, że jeżeli jedynym leitmotivem działania klubu jest rzeczywiście wsparcie zawodnika skazanego za przestępstwa podatkowe, to jest to działanie wręcz absurdalne. - Szkodliwe chyba dla wszystkich stron w tej sytuacji. Natomiast jeżeli w tle genezy tej akcji ma udział także deklaracja zawodnika o rezygnacji z występów w reprezentacji Argentyny to jest trochę lepiej, ale nadal akcję trzeba oceniać jako co najmniej niezręczną, a na pewno nietrafioną w czasie. - Można wręcz mówić o odwrotnym albo ujemnym timingu. W całej tej sytuacji nie można też zamknąć oczu na kulisy hiszpańskiej sceny polityczno-społecznej. Pojawiają się domniemania, że sprawa Messiego jest infekowana kontekstem większej całości, czyli konfliktów na linii Real - Barcelona czy separatystycznymi dążeniami Katalonii. W takiej sytuacji ten dziwny ruch FC Barcelony może rzeczywiście stać się bardziej zrozumiały - uzasadnia Grzegorz Kita.

Jego zdaniem co do zasady Messiemu taka pomoc nie była potrzebna. Jest to swoisty rodzaj niedźwiedziej przysługi. - Co więcej mam odczucie, że akcja na poziomie strategicznym nie jest produktem barcelońskich specjalistów od marketingu i PRu ale raczej efektem odgórnej decyzji decydentów, władz klubu - dodaje Grzegorz kita.

Podobnie uważa Wojciech Szaniawski, prezes Arskom Group. Twierdzi, że Leo Messi cieszy się tak wielką popularnością na świecie i jest tak świetnie prowadzony wizerunkowo, że nie potrzebuje w tej sytuacji pomocy klubu. - Inicjatywa FC Barcelony żeby stanąć w obronie swojego piłkarza była z ich punktu widzenia słuszna, jednak sama akcja w mojej ocenie - nie do końca przemyślana. Można było przewidzieć, że spotka się z wieloma negatywnymi komentarzami - mówi Wojciech Szaniawski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?