„Internet bez limitu” w reklamach Play wprowadza w błąd

Komisja Etyki Reklamy orzekła, że hasło „Internet bez limitu” promujące internet mobilny oferowany przez Play może wprowadzać odbiorców w błąd, ponieważ po przekroczeniu dużego pakietu pobranych danych prędkość przesyłu może zostać zmniejszona.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Komisja zajęła się reklamą Play z hasłem „Internet bez limitu” po otrzymaniu skargi, której autor ostro skrytykował ten slogan, zwracając uwagę, że według regulaminu po wykorzystaniu w ciągu miesiąca pakietu 100 GB usługa jest ograniczana. - Domyślałem się że jakiś tam limit będzie, ale że ustawiony na żenującym poziomie 100 GB? Gdzie głośno wszędzie krzyczą „Bez limitu” jest niepoważne - stwierdził skarżący.

W odpowiedzi przedstawiciele P4, operatora sieci Play, podkreślili, że po wykorzystaniu przez użytkownika miesięcznego pakietu internetu mobilnego (100 GB w taryfach internetowych i 200 GB w taryfach głosowych) można dalej korzystać z usługi, przy czym może nastąpić obniżenie prędkości transferu danych - do 2Mb/s dla pobierania i 384 kbit/s dla wysyłania. - Nie jest to działanie automatyczne - P4 podejmuje je tylko w przypadku, gdy jest to niezbędne do prawidłowego funkcjonowania sieci. Ewentualne ograniczenie prędkości utrzymywane jest tylko do końca okresu rozliczeniowego - tłumaczyli.

Dodali, że takie ograniczenie nie wpływa praktycznie na jakość korzystania z sieci, ponieważ wiele osób nadal ma wykupione oferty internetu mobilnego, w których maksymalna prędkość wynosi właśnie 2 Mb/s, a nawet 1 Mb/s. Ponadto miesięczny limit 200 GB, po którym może nastąpić spowolnienie przesyłu danych, przekracza jedynie kilka setnych procenta użytkowników Play.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/play-z-nowa-oferta-internetu-mobilnego-11-taryf-od-19-99-do-89-99-zl ##

Jednak Komisja Etyki Reklamy oceniła, że nawet jeśli ograniczanie prędkości transmisji danych dotyczy tylko niewielkiej grupy abonentów, którzy przekroczyli pakiet 100 lub 200 GB, to nie jest uzasadnione posługiwanie się hasłem „Internet bez limitu”. Dlatego w obecnej sytuacji ten slogan może wprowadzać konsumentów w błąd co do właściwości reklamowanej oferty oraz nadużywać ich zaufania i wykorzystywać ich brak doświadczenia lub wiedzy. W konsekwencji narusza branżowy kodeks etyczny.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Była Miss Polski z programem w Gońcu

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Miliony od państwowych gigantów dla publicystki wPolsce24. "To bezpodstawne oszczerstwa"

Przeprosiny nie wystarczyły. Donald Trump chce 10 mld dolarów od BBC

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Port Polska czy Port Wpadka? Coś poszło nie tak z rebrandingiem CPK

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards
Materiał reklamowy

Reklama, która nie wygląda jak reklama: lekcja skuteczności z nominacji TikTok Ad Awards

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii

Zygmunt Solorz znowu odwołany. Teraz znika z rady nadzorczej Interii