Kontrakt podpisany 23 stycznia wejdzie w życie w ciągu 90 dni i umożliwi pasażerom PKP Intercity dostęp do internetu Wi-Fi oraz pakietu składającego się z 40 filmów, 15 seriali, 10 bajek oraz gier na pokładzie pociągów. Co miesiąc 10 proc. treści multimedialnych będzie się zmieniać.
W sumie usługa będzie dostępna w około 300 wagonach, które znajdą się w pociągach kursujących po trasach krajowych i międzynarodowych m. in. na trasach Trójmiasto - Warszawa - Kraków/ Katowice, Szczecin - Poznań - Warszawa, Poznań - Wrocław - Katowice - Bielsko-Biała oraz Warszawa - Wiedeń - Villach, Warszawa - Praga, Warszawa - Berlin i Warszawa - Kolonia - Amsterdam.
Do końca roku WiFi ma być darmowe dla wszystkich, niezależnie od sieci, w której mają wykupione usługi. Później klienci innych sieci będą musieli za to zapłacić.

- Umowa zobowiązuje nas, by 10 proc. pasażerów miało dostęp darmowy. Postaramy się, by byli to klienci T-Mobile - powiedział Miroslav Rakowski, prezes T-Mobile Polska.
Operator gwarantuje minimalną prędkość łącza na poziomie 1,5 Mbit/s na całej trasie przejazdu.
Całość wyposażenia wraz z montażem zostanie dostarczona przez partnera T-Mobile, firmę Nomad Digital, która przeprowadziła takie instalacje m.in. w Europie, USA, Kanadzie i Australii.

Do przetargu zgłosiło się pięć podmiotów, jednak ostatecznie ofertę złożyło jedynie T-Mobile. Podczas oceny komisja przetargowa kierowała się parametrami oferowanego rozwiązania (40 proc. oceny), ceną brutto (25 proc.), wysokością opłat pobieranych od użytkowników (20 proc.) i terminem uruchomienia usługi (15 proc.).











