Internetowy Dom Handlowy potrzebuje 20-30 mln zł na rozwój

Internetowy Dom Handlowy (IDH) chce w przyszłym roku przeprowadzić ofertę publiczną i pozyskać 20-30 mln zł, poinformował przewodniczący rady nadzorczej Dariusz Leśniak-Paduch w rozmowie z agencją ISB.

masz / isb / pr
masz / isb / pr
Udostępnij artykuł:

Do końca roku spółka chce sfinalizować transakcję, w której zostanie formalnie przejęta przez notowany na NewConnect Index Copernicus, a w przyszłym roku przeniesie się na rynek główny.

"Będziemy w przyszłym roku chcieli pozyskać 20-30 mln zł. Te środki przeznaczymy głównie na kapitał obrotowy potrzebny do rozszerzenia naszej oferty o nowe grupy produktowe" - powiedział Leśniak-Paduch. Zaznaczył, że spółka może otworzyć sama nowe sklepy internetowe albo przejąć istniejące.

"Nasza decyzja zależy od tego, co będzie bardziej opłacalne" - podkreślił Leśniak-Paduch. Dodał, że spółka monitoruje rynek i prowadzi wstępne rozmowy. Możliwe, że jeszcze przed przeniesieniem notowań na rynek główny IDH sfinalizuje 2-3 przejęcia. Niezależnie od tego spółka chce pozyskać więcej partnerów i oferować im usługi obejmujące, oprócz prowadzenia sklepu internetowego, również jego promocję i pozycjonowanie.

Choć formalnie IDH zostanie przejęte przez notowany na NewConnect Index Copernicus, dzięki transakcji (która wyceni IDH na ponad 60 mln zł) to jego akcjonariusze przejmą kontrolę nad połączonymi firmami. Leśniak-Paduch dodał też, że po transakcji Index Copernicus przejmie prawdopodobnie nazwę przejmowanej spółki. 

"Zmienimy nazwę [z Index Copernicus]. Z marketingowych przyczyn zastanawiamy się nad tym, żeby cała grupa przyjęła nazwę jednego z naszych sklepów, ale dziś skłaniamy się ku pozostawieniu nazwy Internetowy Dom Handlowy" - powiedział przewodniczący rady nadzorczej firmy.

Internetowy Dom Handlowy działa w branży e-commerce i prowadzi 8 internetowych sklepów własnych i ok. 70 partnerskich. Należą do niego m.in. stereo.pl, ezabawki.pl, mareno.pl, czy sklepkolekcjonera.pl. Tegoroczne przychody spółki mają wynieść 18-20 mln zł.

Leśniak-Paduch ocenia, że wartością dodaną transakcji z Index Copernicus będzie partnerstwo z Platformą Mediową Point Group, która jest wiodącym akcjonariuszem spółki z NewConnect. Co więcej Point Group obejmie akcje spółki w zamian za wkład w postaci kampanii reklamowej w swoich mediach.

IDH chce, żeby jego sklepy były obecne również w serwisie społecznościowym Facebook, gdzie mają korzystać z platformy zakupowej InFlavo oferowanej spółkę należącą do notowanego Integer.pl.

"Nie liczymy, że Facebook będzie dla nas źródłem znaczących przychodów, ale może być interesujący pod względem kampanii wizerunkowych" - powiedział Leśniak-Paduch, zaznaczając równocześnie, że IDH nie jest zainteresowane segmentem zakupów grupowych.

Leśniak-Paduch ocenia, że specyfiką polskiego rynku e-commerce jest duże rozdrobnienie i znaczący udział podmiotów indywidualnych. Taka sytuacja utrudnia wejścia na rynek dużych międzynarodowych graczy. Pomimo to, w jego opinii, kolejne lata przyniosą falę konsolidacji tego sektora.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"