Internetowy ruch tylko w 40,9 proc. generowany przez ludzi

W 2014 roku udział ludzi w ruchu w sieci zmalał do 40,9 proc., w porównaniu do 54,8 proc. w roku 2013 - wynika z danych Distil Networks.

km
km
Udostępnij artykuł:

To przede wszystkim efekt rosnącego znaczenia tzw. "dobrych botów" (odpowiadających m.in. za wyniki wyszukiwania w wyszukiwarkach), które odpowiadały za 36,3 proc. internetowego ruchu w zeszłym roku, wobec 21 proc. we wcześniejszych dwunastu miesiącach. Tymczasem udział tzw. "złych botów" (m.in. spam) zmalał w tym czasie z 24,2 proc. do 22,8 proc.

grafika

Duże znaczenie dla poszczególnych rodzajów źródeł generowania ruchu w sieci mają kategorie stron internetowych. Ludzie odpowiadają za największy ruch w serwisach z branży podróżniczej, e-commerce, aukcji i ogłoszeń, złe boty dominują w przypadku stron należących do kategorii cyfrowych wydawnictw, a dobre boty - w segmencie nieruchomości i informatorów.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele