Średnia widownia Ceremonii Otwarcia, która emitowana była wpiątkowe popołudnie, wyniosła w TVP 1 3,72 mln widzów przy udzialew rynku na poziomie 52,07 proc. - wynika z danych AGB Nielsen MediaResearch. Dla porównania Ceremonię Otwarcia Igrzysk Olimpijskich wAtenach cztery lata temu oglądało 6,84 mln osób (udział TVP 1wyniósł 54 proc.), ale nadawana była ona wieczorem, po godz.20.00.
Ceremonia Otwarcia tegorocznych igrzysk emitowana byłarównolegle z Jedynką także na antenie TVP Sport, gdzie śledziło ją23 tys. widzów (udział 0,33 proc.) oraz w Eurosporcie - tamwidownia wyniosła 77 tys. (udział 1,09 proc.)
Średnia oglądalność wszystkich transmisji z igrzysk w okresie odpiątku do niedzieli w TVP 1 i TVP 2 (łącznie z Ceremonią Otwarcia)wyniosła 1,88 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 37,22proc., natomiast relacje z olimpiady w TVP Info (głównie nadawane wnocy) przyciągnęły 78 tys. osób (udział 5,85 proc.)

Prze całą dobę transmisje i retransmisje z igrzysk nadają dwakanały sportowe - TVP Sport, na którym zawody śledziło w pierwszychtrzech dniach średnio 13 tys. widzów (udział 0,26 proc.) iEurosport - 86 tys. oglądających (udział 1,45 proc.).
Letnie Igrzyska Olimpijskie w Pekinie oglądają głównie mężczyźni,widzowie powyżej 40. roku życia, mieszkańcy małych i dużych miastoraz osoby ze średnim wykształceniem (dane dotyczą stacji TVP 1 iTVP 2).
Wpływy z reklam i plansz sponsorskich emitowanych przy transmisjachz pierwszych trzech dni igrzysk na antenach TVP 1, TVP 2, TVP Infoi TVP Sport wyniosły w sumie 3,04 mln zł (najwięcej zarobiłaJedynka - 2,23 mln zł). Przy relacjach z zawodów z reklamyskorzystało 51 reklamodawców. Wyemitowano do tej pory w sumie 521spotów i plansz sponsorskich.
Największym reklamodawcą jest firma Reckitt Benckiser, którawydała 884 tys. zł. Na drugim miejscu znalazł się Panasonic (293tys. zł), a na trzecim - Procter & Gamble (246 tys. zł).Powyższe ceny są danymi cennikowymi i nie uwzględniają rabatów.











