Bayer zdecydował się na wybór IPG po formalnym przeglądzie ofert, podkreślając znaczenie synergii, jaką przyniesie planowane połączenie IPG z Omnicom.
Wśród dotychczasowych partnerów Bayera znajdowały się agencje należące do Omnicomu oraz WPP. Według danych COMvergence, roczne wydatki mediowe na obsługę tej części biznesu wynoszą ok. 750 mln dol., z czego 200 mln dol. to budżet na działania cyfrowe realizowane wewnętrznie.
Portfolio Consumer Health Bayera obejmuje znane marki, takie jak Bayer Aspirin, Bepanthen, Claritin czy Canesten. Nowy model współpracy ma łączyć indywidualizację komunikacji z efektywnością i automatyzacją.
David Evendon-Challis z Bayer Consumer Health podkreślił: – Nasz nowy model agencji odpowiada na dwa wyzwania współczesnego marketingu: potrzebę większego połączenia i indywidualizacji przy jednoczesnej efektywności i automatyzacji.

Z kolei Philippe Krakowsky, CEO IPG, dodał: – To ekscytująca szansa ze względu na skalę i ambicje portfolio Bayera: zaufane marki o ogromnym zasięgu i wpływie. Połączymy cały ekosystem IPG, by dostarczać odważne pomysły, inteligentne media i produkcję wspieraną technologią.
Bayer liczy, że połączenie kompetencji IPG i Omnicom pozwoli na jeszcze lepszą realizację strategii marketingowej i dalszy rozwój marek z segmentu zdrowia konsumenckiego.











