iProspect Polska na sporym minusie, ubyło 9 proc. wpływów

Agencja mediowa iProspect Polska (należy do koncernu Dentsu), która w ub.r. wchłonęła Vizeum Polska, zanotowała spadek przychodów o 8,8 proc. do 358 mln zł, a przy słabszym ograniczeniu kosztów jej strata netto pogłębiła się z 9,1 do 14,8 mln zł.

tw / tw
tw / tw
Udostępnij artykuł:
iProspect Polska na sporym minusie, ubyło 9 proc. wpływów

Sprzedaż usług reklamowych w ub.r. przyniosła iProspect Polska 347,98 mln zł, wobec 388,04 mln zł rok wcześniej. Natomiast wpływy z pozostałych usług poszły w górę z 4,72 do 3,36 mln zł.

Przychody krajowe zmniejszyły się z 391,29 do 354,65 mln zł, a te z zagranicy wzrosły z 1,47 do 3,36 mln zł. Wpływy w ramach koncernu Dentsu sięgnęły w ub.r. 47,92 mln zł (w 2021 roku było to 32,25 mln zł), z czego 24,88 mln zł od spółki Denstu X, 17,21 mln zł od Carat Polska, a 2 mln zł od Isobar Polska.

iProspect Polska to w praktyce dawna agencja Vizeum Polska - spółka wchłonęła ją na początku stycznia ub.r. Wśród swoich głównych klientów wymieniła w sprawozdaniu Cyfrowy Polsat, Ferrero i Polkomtel. Zaznaczyła, że oprócz planowania i zakupu mediów oferowała klientom „usługi z zakresu badań i analiz rynku świadczone z wykorzystaniem autorskiego badania CSS oraz narzędzi House of Loop i House of Influence, a także wiodących rynkowych narzędzi analitycznych i badawczych”.

Na działalność operacyjną iProspect Polska przeznaczyła w ub.r. 377,33 mln zł, co wobec 400,87 mln zł przed rokiem oznacza spadek o 5,9 proc. Koszty usług obcych zmalały z 381,87 do 357,6 mln zł.

Z kolei wydatki na wynagrodzenia zwiększyły się z 15,37 do 15,98 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 2,77 do 3,2 mln zł. Średnioroczne zatrudnienie w agencji w ub.r. wynosiło 112,5 etatów.

Na zakupy od innych podmiotów z koncernu Dentsu agencja przeznaczyła w ub.r. 58,99 mln zł, m.in. 28,85 mln zł dla Amnet Polska, 21,68 mln zł od Dentsu Polska, 2,85 mln zł od Isobar Polska i 2,04 mln zł od brytyjskiego Dentsu Global.

Strata sprzedażowa iProspect Polska pogłębiła się z 8,11 do 19,31 mln zł. Inne wskaźniki rentowności poprawił wzrost pozostałych wpływów operacyjnych z 279,7 tys. do 1,81 mln zł i przychodów finansowych z 42,1 tys. do 4,49 mln zł oraz spadek pozostałych wydatków operacyjnych z 1,38 mln do 40,1 tys. zł, a pogorszył wzrost kosztów finansowych z 345,4 tys. do 4,15 mln zł.

W konsekwencji strata operacyjna wyniosła w ub.r. 17,54 mln zł, a strata netto 14,8 mln zł, wobec odpowiednio 9,21 i 9,1 mln zł rok wcześniej.

W ciągu roku suma udzielonych przez agencję pożyczek poszła w górę z 36,52 do 51,83 mln zł. Na koniec ub.r. spółka miała na rachunkach 63,99 mln zł, wobec 6,47 mln zł rok wcześniej.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2022, a poprzedni - 2021

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+