iProspect z nowym pozycjonowaniem po integracji z Vizeum. Zmiany również w Polsce

We wtorek miała miejsce premiera nowego pozycjonowania agencji iProspect po połączeniu z Vizeum (grupa denttsu). Nowa agencja integruje dotychczasowe zespoły i kompetencje obu marek. Wprowadzone globalnie zmiany dotyczą również rynku polskiego.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
iProspect z nowym pozycjonowaniem po integracji z Vizeum. Zmiany również w Polsce

Agencja zaprezentowała we wtorek swoją nową pozycję jako kompleksowy "globalny sklep z mediami", który ma łączyć, co najlepsze w marketingu efektywnościowym z budowaniem marki.

Nowa agencja iProspect, która będzie zatrudniać 8 tys. pracowników na 93 rynkach, to efekt globalnej fuzji iProspect z Vizeum w listopadzie 2020 roku, w ramach której dentsu zdecydowało się wycofać markę Vizeum na całym świecie.

- Kiedy mówimy o marketingu efektywnościowym i budowaniu marki, to jest to jeden ekosystem - powiedział Peter Huijboom, globalny dyrektor generalny ds. mediów i globalnych klientów w dentsu International. - Coraz częściej łączymy te zespoły w imieniu naszych klientów.

Nowy iProspect, ma połączyć „bezpłatne” oferty Vizeum i iProspect w zakresie marki i wydajności. Firma będzie „w pełni zintegrowana” dla klientów.

- Budowanie marki, strategia medialna, planowanie, opowiadanie historii i innowacje w zakresie strategii klienta to dziedzictwo Vizeum - powiedział Huijboom. - W przypadku iProspect chodzi o cyfrowe doświadczenie, wiedzę o widowni oraz sposób myślenia i możliwości wydajności. Zawsze widzieliśmy na rynku, że partnerstwo między Vizeum i iProspect było bardzo silne - dodał.

W miarę jak obie agencje łączą się na całym świecie, połączony podmiot będzie różnie rozwijał się na różnych rynkach. Na przykład w Europie, gdzie Vizeum było historycznie najsilniejsze, marka może nadal istnieć dla niektórych klientów i do zarządzania w przypadku obsługi konfliktowych budżetów (np. reklamodawców z tej samej branży). Zestawienie talentów będzie się różnić w zależności od regionu, w zależności od siły iProspect lub Vizeum na tym rynku.

Nowa strategia dentsu

Nowy iProspect wpisuje się w wizję dentsu, aby stworzyć bardziej kompletną, zorientowaną na klienta globalną ofertę medialną z trzema markami - iProspect, Carat i Dentsu X - wspieraną przez specjalistyczne obszary praktyki w zakresie wyszukiwania, społeczności, e-commerce, automatyzacji, danych i technologii oraz w innych obszarach .

Dentsu połączy 60 marek agencji medialnych w trzy z różnymi ofertami wejścia na rynek, ponieważ grupa poszukuje bardziej zintegrowanych globalnych relacji z klientami. Podczas gdy iProspect to połączenie marketingu marki i efektywności, Carat koncentruje się na ludzkiej inteligencji, a Dentsu X na doświadczeniu i kreatywności. W USA Dentsu X połączy się z 360i, który ma podobną pozycję, ale silniejszą markę w regionie.

Przyszłość dentsu

Nowa struktura mediów jest częścią planu CEO dentsu International, Wendy Clark, polegającego na uproszczeniu struktury dentsu do sześciu globalnych marek z trzema głównymi obszarami praktyki - kreatywnymi, mediami i zarządzaniem doświadczeniami klientów (CXM) - proces, który zaowocuje liczbą 6 000 zwolnień w całej sieci.

Huijboom odmówił podania liczby miejsc pracy, na które wpłynęła fuzja iProspect i Vizeum, ale zwrócił uwagę na niedawne komentarze Wendy Clark, że ​​25 proc. zwolnień we wszystkich dziedzinach wpłynie na 1000 najlepszych dyrektorów dentsu, rozwiązując problem głównie z powielaniem kompetencji i stanowisk w miarę konsolidacji agencji.

Nowa agencja iProspect ma budować rozwiązania dla swoich klientów przy wykorzystaniu obszernych informacji o konsumentach, korzystając ze zintegrowanych i bardziej efektywnych strategii łączących działanie w świecie mediów cyfrowych i klasycznych. Podmiot będzie globalnie zarządzany przez Amandę Morrissey, globalną prezes iProspect.

- Oferta iProspect przeznaczona jest dla marek działających w oparciu o działania performance’owe. Wierzymy, że brand napędza efektywność, a efektywność napędza brand. Ekosystem, w którym poszczególne media można planować i kupować osobno, nie będzie dłużej funkcjonował. Chcemy spojrzeć na cele biznesowe oraz marki przez pryzmat wspólnego mianownika, przynosząc naszym klientom przyspieszony wzrost biznesu - mówi Amanda Morrissey.

Zespoły pracują bez zmian

- Integracja zespołów Vizeum i iProspect pod brandem iProspect nie powoduje zmian w funkcjonowaniu zespołów obsługujących naszych klientów, ponieważ od kilku lat pracujemy w sposób zintegrowany. Z połączenia brandów nie wynikają również zmiany w zatrudnieniu czy konieczność wprowadzenia zmian w istniejących umowach - mówi Tomasz Dziekan, chief operating officer, dentsu Polska & CEE.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online