ITBC Communication bez eventów straciła 21 proc. wpływów, zysk mocno w górę

Agencja public relations ITBC Communication w ub.r. zanotowała spadek przychodów sprzedażowych o 21 proc. do 4,24 mln zł. Uzasadnia to odwołaniem eventów. Koszty firmy zmalały jeszcze mocniej, dzięki czemu zysk netto wzrósł ze 148,1 do 402 tys. zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
ITBC Communication bez eventów straciła 21 proc. wpływów, zysk mocno w górę

Wszystkie wpływy ITBC Communication pochodzą ze sprzedaży usług. Rok do roku wpływy krajowe zmalały z 3,92 do 2,97 mln zł, a te z zagranicy - z 1,45 do 1,27 mln zł.

- Mniejszy poziom przychodów wynikał wyłącznie z braku realizacji przez firmę eventów, które zostały anulowane wskutek Covid19. W pozostałych obszarach działalności, tj PR, digital, spółka utrzymała podobny do 2019 roku poziom przychodów, a nawet nieznacznie je poprawiła - opisano w sprawozdaniu agencji złożonym w KRS.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zarzad-zfpr-dymisja-zaskoczenie,7170350373312641a ##

Zmalało zatrudnienie, koszty jedną czwartą w dół

W ub.r. koszty operacyjne ITBC Communication poszły w dół o 25,4 proc. - z 5,18 do 3,86 mln zł. Wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 4,17 do 2,95 mln zł, na wynagrodzenia - z 663,6 do 606,7 tys. zł, na ubezpieczenia społeczne - z 89,6 do 81,5 tys. zł, a na zużycie materiałów i energii - z 220,5 do 194,4 tys. zł.

Średnie zatrudnienie w agencji zmniejszyło się z 10 do 7,92 etatów.

- Zarząd spółki podjął szereg działań zorientowanych przede wszystkim na utrzymanie stanowisk pracy, utrzymanie klientów jak również zachowanie bieżącej płynności. Istotnym czynnikiem były działania restrukturyzacyjne po stronie kosztowej, w tym renegocjacja umów z dostawcami oraz ograniczenia inwestycji - poinformowano w sprawozdaniu.

Agencja uzyskała 28,3 tys. zł z tzw. tarczy finansowej (to dopłaty to pensji pracowników, którym wynagrodzenia i wymiar pracy obniżono o 20 proc. na maksymalnie 6 miesięcy) oraz 31,1 tys. zł umorzeń składek na ZUS od marca do maja ub.r.

Pozostałe wpływy operacyjne firmy poszły w górę z 15,9 do 68 tys. zł, a pozostałe koszty zmalały z 23,5 do 5,2 tys. zł.

W efekcie zysk sprzedażowy agencji zwiększył się ze 199,2 do 380,6 tys. zł, zysk brutto - ze 186,2 do 439,7 tys. zł, a zysk netto - ze 148,1 do 402 tys. zł.

Większość zysku na kapitał zapasowy

50 proc. udziałów ITBC Communication należy do Beaty Lewandowskiej, a po 25 proc. do prezesa agencji Jacka Jakubczyka i Dominiki Malik.

Wspólnicy pod koniec marca zdecydowali, że z zeszłorocznego zysku netto 100 tys. zł zostanie przeznaczone na dywidendę, a 302 tys. zł na kapitał zapasowy.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"