Jak dzienniki radzą sobie w internecie? „Super Express” przed „Faktem”

Wśród portali internetowych dzienników ogólnopolskich liderami zasięgowymi są witryny „Super Expressu” i „Faktu”, które odwiedza po 9 mln użytkowników miesięcznie. W czołówce są trzy serwisy „Dziennika Gazety Prawnej”, spory wzrost zanotował Dziennik.pl.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
Jak dzienniki radzą sobie w internecie? „Super Express” przed „Faktem”

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w grudniu 2024 roku serwis „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 9,32 mln internautów (co dało 31,32 proc. zasięgu), spędzając średnio po 7 minut i 17 sekund.

Poziom 9 mln użytkowników przekroczył jeszcze portal „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), jako strona www i aplikacja mobilna. Przyciągnął 9,07 mln internautów (30,48 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 17 minut i 34 sekundy.

Po kilkanaście minut spędzili też średnio odwiedzający w dwóch innych witrynach. Platforma „Gazety Wyborczej” (Agora) zanotowała 7,33 mln użytkowników, 16 minut i 12 sekund przeciętnego czasu korzystania oraz 24,62 proc. zasięgu, a portal „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) wraz z sekcją sportową Onetu, do którego został kilka lat włączony – 6,89 mln internautów, 15 minut i 50 sekund średniego czasu korzystania oraz 23,15 proc. zasięgu.

Na portalu „Gazety Wyborczej” od ponad dekady nielimitowany dostęp do treści jest dostępny w ramach oferty subskrypcyjnej. Na koniec września ub.r. w serwisie aktywnych było 291 tys. subskrypcji.

Dziennik.pl przed portalem „Rzeczpospolitej”

W czołowej dziesiątce są trzy witryny „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor PL). Zdecydowanie najpopularniejszy jest Dziennik.pl, który odwiedziło 6,92 mln internautów (23,24 proc. zasięgu), spędzając średnio po 5 minut i 14 sekund. Forsal.pl zanotował 4,27 mln użytkowników, 14,36 proc. zasięgu oraz 5 minut i 40 sekund przeciętnego czasu korzystania, a Gazetaprawna.pl – 3,33 mln odwiedzających, 11,19 proc. zasięgu oraz 2 minuty i 49 sekund średniego czasu.

W zestawieniu są też portale innych dzienników o profilu biznesowym. Serwis „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) przyciągnął 4,74 mln internautów (15,9 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 4 minuty i 35 sekund, a witryna „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) – 704 tys. użytkowników (2,37 proc. zasięgu), średnio na 2 minuty i 31 sekund.

Uruchomiony przez Polska Press jesienią 2022 roku portal i.pl odwiedziło natomiast 3,45 mln internautów (11,59 proc. zasięgu), spędzając przeciętnie po 3 minuty i 15 sekund.

grafika

W porównaniu z listopadem portal „Super Expressu” stracił 382,5 tys. użytkowników (to 3,9 proc. w dół), a średni czas spędzony przez każdego zmalał o 15 sekund (3,5 proc.).

W obu statystykach zmniejszyły się też wyniki dwóch innych witryn. Serwis „Przeglądu Sportowego” i sekcji sportowej Onetu zanotował spadek o 220,5 tys. użytkowników (3,1 proc.) oraz 2 minuty i sekundę średniego czasu korzystania (11,3 proc.), zaś portal „Rzeczpospolitej” – 635,2 tys. internautów (11,8 proc.) oraz sekundę przeciętnego czasu (0,4 proc.).

Portal „Faktu” zyskał 454,9 tys. użytkowników (5,4 proc.), a przeciętny czas spędzony przez każdego wydłużył się o minutę i 23 sekundy (8,5 proc.). Dziennik.pl osiągnął wzrost o 1,32 mln internautów (23,7 proc.) oraz 17 sekund średniego czasu korzystania (5,7 proc.), a Forsal.pl – 53,5 tys. użytkowników (1,3 proc.) oraz minutę i 48 sekund średniego czasu (46,5 proc.).

Na portalu i.pl ubyło 173,7 tys. internautów (4,8 proc.), a w serwisie „Pulsu Biznesu” – 229,1 tys. (24,5 proc.). Przy czym w pierwszej witrynie przeciętny czas korzystania wydłużył się o 6 sekund (3,2 proc.), a w drugiej – o 21 sekund (16,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Stacja Deutsche Welle na czarnej liście Rosji

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa

Córka Poczobuta w imieniu ojca odebrała Nagrodę Sacharowa