Jak konsumenci kupują laptopy, netbooki, e-czytniki i tablety? Raport Google

Google opublikowało wyniki badania analizującego proces kupowania laptopów, netbooków, e-czytników i tabletów.

km
km
Udostępnij artykuł:

W badaniu, które w dniach 29 lipca - 10 sierpnia tego roku na zlecenie internetowego giganta przeprowadziła firma badawcza Ipsos OTX MediaCT, udział wzięło 3849 dorosłych Amerykanów, planujących w ciągu najbliższych sześciu miesięcy zakup co najmniej jednego z ww. urządzeń. Pod uwagę wzięto również dane z panelu badawczego firmy Compete, obejmującego 2 miliony internautów z USA. Analizowano tutaj wizyty na witrynach, na których w okresie lipiec 2009 - lipiec 2010 użytkownicy kupowali lub szukali informacji o przenośnych urządzeniach elektronicznych.

W ciągu roku liczba unikalnych użytkowników odwiedzających serwisy przypisane poszczególnym kategoriom produktów najbardziej wzrosła w przypadku tabletów (o 1328 proc.) i e-czytników (o 114 proc.). Tymczasem spadki odnotowano w przypadku netbooków (o 50 proc.) i laptopów (o 9 proc.).

grafika

Zaczynając proces kupowania nowego produktu, prawie połowa (49 proc.) respondentów nie wiedziała dokładnie jaki rodzaj urządzenia zamierza nabyć. Spośród drugiej, mającej bardziej sprecyzowane plany grupy, zakup innego urządzenia rozważało 66 proc. badanych polujących na netbooki, 29 proc. na tablety, 20 proc. na laptopy i 12 proc. na e-czytniki. ,br>

grafika

Ogłoszenie iPada przez Apple przyczyniło się do znaczącego spadku (z 54 do 19 proc.) odsetka konsumentów planujących zakup tabletu, którzy rozważali jednocześnie nabycie innego rodzaju urządzenia.

grafika

Tymczasem dużo większy odsetek badanych planujących zakup netbooka rozważał jednocześnie nabycie laptopa (63 proc.) niż tabletu (13 proc.).

grafika

Przed ostatecznym podjęciem decyzji o zakupie, konsumenci spędzają średnio jeden miesiąc na poszukiwaniu informacji o danej kategorii urządzeń. Preferowanym źródłem, wykorzystywanym przez 85 proc. respondentów, jest tutaj internet.

grafika

W samym internecie największą popularnością cieszą się e-sklepy (65 proc.) i wyszukiwarki (61 proc.). Następne w kolejności są: strony marek lub producentów (53 proc.), porównywarki cenowe (44 proc.), strony z recenzjami (29 proc.) oraz portale społecznościowe (18 proc.). W przypadku wszystkich kategorii urządzeń, najwięcej wizyt na stronach ze szczegółowymi opisami produktów generowały wyszukiwarki.

Podczas procesu kupowania przenośnego urządzenia badani wykonują średnio 14 wyszukiwań w sieci, a ponad połowa (58 proc.) robi to więcej niż 5 razy.

grafika

W swoim raporcie Google przedstawiło również dane demograficzne na temat respondentów planujących zakup poszczególnych rodzajów urządzeń.

Tablety: 53 proc. - kobiety; w większości w wieku od 25 do 34 lat; 56 proc. rozważa więcej niż jedną markę; najważniejszy wygląd i styl urządzenia. E-czytniki: 64 proc. - mężczyźni; w większości w wieku od 45 do 54 lat; 70 proc. rozważa więcej niż jedną markę; recenzje ważniejsze niż u kupujących jakikolwiek inny rodzaj urządzenia; odwiedzają najwięcej stron (2,10 - wobec 1,55 w przypadku kupujących tablety). Laptopy: 58 proc. - kobiety; połowa w wieku od 18 do 34 lat; 65 proc. rozważa co najmniej trzy marki; 43 proc. ma już laptopa i chce kupić lepszy sprzęt. Netbooki: 46 proc. - mężczyźni; w większości w wieku od 35 do 44 lat; 80 proc. rozważa więcej niż jedną markę.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów