Canal+ zaczął przejęcie dużego serwisu streamingowego

Grupa Canal+ nawiązała strategiczne partnerstwo z PCCW, właścicielem międzynarodowej usługi OTT Viu. Działa ona w Azji, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Południowej. Posiada 66,5 mln aktywnych subskrybentów.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Canal+ zaczął przejęcie dużego serwisu streamingowego
Serwis streamingowy Viu

W wyniku transakcji Canal+ stanie się mniejszościowym udziałowcem Viu. Inwestycja 300 mln dol. ma zostać rozłożona w czasie. Na początku francuska firma przeznaczy na rozwój platformy 200 mln dol. i stanie się właścicielem 26,1 proc. udziałów w serwisie streamingowym. Przeznaczenie kolejnych 100 mln dol. ma zwiększyć ten udział. Jeśli Canal+ będzie dalej inwestować w usługę, to może stać się większościowym udziałowcem z 51 proc. akcji.

Jedna z popularniejszych platform w Azji

Firmy podały w komunikacie, że pojawienie się inwestora strategicznego w Viu podkreśla pozycję tej platformy na rynku. Posiada ona 66,5 mln aktywnych użytkowników, w tym 12 mln regularnie płacących.  Viu oferuje filmy, seriale i programy rozrywkowe. W krajach typu Tajlandia, Indonezja, Malezja przygotowuje też oryginalne produkcje.

- Jestem bardzo zadowolony, że mogę ogłosić partnerstwo z PCCW. Canal+ ma już wiodącą pozycję rynkową w Europie i Afryce. Z niecierpliwością czekamy na rozwój usług w Azji jako dodatkowego motoru wzrostu dla grupy. Nasza inwestycja w Viu jest ważnym krokiem w kierunku osiągnięcia tego celu. Viu jest firmą z hybrydowym modelem biznesowym AVOD i SVOD i koncentruje się na lokalnych treściach, ma wszystkie składniki, aby zapewnić doskonały wzrost i nadal być wiodącą usługą w regionie i poza nim - stwierdził Maxime Saada, dyrektor generalny Canal+.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozpoczęcia współpracy z Canal+. Chcemy, aby serwis Viu awansował na wyższy poziom z perspektywą globalnych synergii zarówno z Canal+, jak i PCCW. Platforma Viu ugruntowała swoją pozycję lidera jako regionalna usługa streamingowa. Uważamy, że jest to właściwy czas, aby wprowadzić strategicznego partnera do biznesu, który pozwoli nam kontynuować naszą globalną ekspansję i wzrost, uwalniając potencjał Viu i zwiększając zyski naszych akcjonariuszy - powiedziała Susanna Hui, dyrektor zarządzający grupy PCCW i dyrektor finansowy grupy.

- Jestem pod wrażeniem tego, co zespół Viu był w stanie osiągnąć do tej pory. Z niecierpliwością przygotowujemy wsparcie szybkiego rozwoju Viu w nadchodzących latach, w tym poprzez synergię z naszymi istniejącymi biznesami w Wietnamie i Birmie, a także w Afryce i na Bliskim Wschodzie - mówił z kolei Jacques du Puy, dyrektor generalny Canal+ International.

- Kiedy uruchomiliśmy Viu, postawiliśmy sobie za cel stworzenie i przekształcenie naszej działalności medialnej w międzynarodową grupę, wykorzystując większe rynki w Azji Południowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Południowej. Po stworzeniu solidnego biznesu streamingowego, cieszymy się, że Canal+ jest inwestorem strategicznym, aby jeszcze bardziej przyspieszyć wzrost, korzystając z globalnej siły Canal+ w zakresie produkcji premium, tworzenia treści i dystrybucji. Z niecierpliwością czekamy na kolejny etap naszej działalności z połączonymi siłami PCCW i Canal+ - stwierdził Janice Lee, dyrektor generalny Viu i dyrektor zarządzający PCCW media.

Canal+ stawia na kraje rozwijające się

Na koniec 2022 roku Grupa Canal+ miała łącznie 25,494 mln abonentów. Choć firma nie podaje danych dotyczących Polski, to w Europie z wyłączeniem Francji liczba klientów wyniosła 6,335 mln. W zeszłym roku baza zwiększyła się o 677 tys. osób.

Niedawno informowaliśmy, że firma chce stać się liderem afrykańskiego rynku płatnej telewizji i streamingu. W tym celu stopniowo zwiększa udziały w spółce MultiChoice z Republiki Południowej Afryki, właścicielu platformy cyfrowej DStv, płatnego pakietu naziemnego GOtv i serwisu streamingowego Showmax.

Na koniec zeszłego roku Canal+ miał 7,597 mln klientów na tym kontynencie, a w ciągu 12 miesięcy przybyło ich 750 tys. W regionie Azji i Pacyfiku grupa straciła 85 tys. abonentów, a ich ogólna liczba wynosi 1,230 mln (Canal+ działa między innymi w Mjanmie, czyli dawnej Birmie oraz w Wietnamie). Na terytoriach zamorskich ubyło 11 tys. klientów. Łącznie jest ich 824 tys.

Na rozwiniętych rynkach płatnej telewizji, wielu klientów rezygnuje z usług platform cyfrowych i sieci kablowych na rzecz serwisów streamingowych. W krajach rozwijających się, gdzie wciąż wiele osób nie ma dobrych łącz internetowych, jest inaczej. Rynek streamingowy nie jest tak konkurencyjny jak w przypadku bogatszych krajów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji