O wydzieleniu zorganizowanej części działalności Red Carpet Media Group i przeniesieniu jej do spółki Red Carpet TV zdecyduje walne zgromadzenie akcjonariuszy tej pierwszej zaplanowane na 6 marca.
Firma w komunikacie giełdowym zwróciła uwagę, że przez ostatnie 12 miesięcy rozwinęła działalność telewizyjną, m.in. poprzez wejście na rynki zagraniczne. W efekcie nastąpiło zróżnicowanie form współpracy z kontrahentami i przygotowywania treści.
Red Carpet TV ma zajmować się zarządzaniem stacjami telewizyjnymi w kraju, natomiast Red Carpet Media Group będzie odpowiadać za kanały tematyczne typu FAST, platformę VOD oraz dystrybucję treści.
- Kwestią istotną, z punktu widzenia zachowania spójności w obrębie grupy kapitałowej co do sposobów zarządzania poszczególnymi liniami biznesowymi, a także w celu zapewnienia najwyższej efektywności finansowej, staje się koordynacja wszystkich kluczowych działań i podporządkowanie ich jednemu centrum decyzyjnemu w zakresie kluczowych decyzji o skutkach biznesowych i finansowych - zaznaczono w komunikacie.

CZYTAJ TEŻ: TVN24 nowym liderem w styczniu z historycznym rekordem, Telewizja Republika tuż za Polsatem
Kilka dni temu Red Carpet TV otrzymała od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji koncesję na nadawanie kanału CTV9 na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej (MUX-8). Przez 10 lat zapłaci za to 17,85 mln zł.
Do Red Carpet Media Group należą już kanały Red Carpet TV i Red TOP TV oraz działająca od połowy 2022 roku platforma streamingowa Red Go. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. firma osiągnęła wzrost przychodów z 6,63 do 8,63 mln zł, zysku EBITDA z 3,01 do 4,45 mln zł i zysku netto z 2,43 do 2,99 mln zł.
Większościowym akcjonariuszem Red Carpet Media Group jest szef jej rady nadzorczej Leszek Kułak (ma 64,95 proc. walorów). Od jesieni 2022 roku spółka jest notowana na warszawskim rynku giełdowym, w piątek rano przy kursie 60 zł jej wycena wynosiła 27,9 mln zł.











