Widzowie z naziemnej telewizji cyfrowej pozbyliby się TV Trwam, Polo TV i TVP Info

Widzom naziemnej telewizji cyfrowej w ofercie kanałów najbardziej brakuje filmów i seriali. Z multipleksów najchętniej pozbyliby się TV Trwam, TVP Info i Polo TV, w zamian chcieliby mieć dostęp do National Geographic, HBO i Discovery - wynika z badania Wavemaker.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z Projektu Cyfrowizja VII - cyklicznego badania agencji Wavemaker - ponad połowa polskich telewidzów, w tym - blisko dwie trzecie odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej, docenia kierunek zmian, jakie zachodzą w tej formie odbioru telewizji. - Widzowie naziemni doceniają, że NTC zawiera więcej kanałów, oferuje wysoką jakość odbioru, ma dobrą ofertę newsową. Mniej usatysfakcjonowani są ofertą serialową, filmową, dziecięcą czy sportową, jaką oferują kanały naziemne - czytamy w badaniu.

Spośród poszczególnych kategorii telewizyjnych widzom DVB-T najbardziej brakuje filmów zagranicznych, na które wskazało 37 proc. badanych.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/jak-odbierac-mux-1-mux-2-mux-3-mux-8-lista-kanalow-awaria-czarna-plansza-dvb-t-ogladalnosc-marzec-2023-tvp1-polsat-tvp-nauka-tvp-info-ostro-w-dol,7169661087450753a ##

Drugie miejsce ex aequo pod tym względem zajmują zagraniczne seriale - 30 proc. wskazań, a trzecie - polskie filmy - 28 proc. W czołowej piątce znajdują się także takie kategorie, jak: dokumenty, programy przyrodnicze i podróżnicze (25 proc.) oraz programy edukacyjne (22 proc.).

grafika

Widzom DVB-T w ofercie brakuje National Geographic, HBO i Discovery

Spośród marek kanałów brakujących w ofercie DVB-T najwięcej, bo 28 proc. wskazań padło na National Geographic. Dalej uplasowały się: HBO (20 proc.), Discovery Channel (18 proc.), National Geographic Wild (11 proc.) i Polsat Sport (10 proc.).

grafika

Z obecnej oferty naziemnej telewizji cyfrowej widzowie najbardziej cenią dostęp do Polsatu (39 proc. wskazań), TVN (36 proc.), TTV (17 proc.), Stopklatka (16 proc.) i TVP2 (także 16 proc.).

- Skąd głód filmu i serialu? Wśród płatnych kanałów tematycznych najsilniejszą reprezentację mają właśnie kanały filmowo-serialowe (od FOX, przez Paramount po Epic Drama czy AMC). W mniejszych kanałach naziemnych takich treści jest znacznie mniej, a formuła tych kanałów jest w dużej mierze powtórkowa. To też objaśnia wysoką pozycję Stopklatki, naziemnego kanału filmowo-serialowego w pierwszej piątce kanałów, których widzom naziemnym najbardziej brakowałoby w ofercie NTC. - komentuje portalowi Joanna Nowakowska, autorka badania. - Jak wynika z Projektu Cyfrowizja, widzowie naziemni znacznie rzadziej są subskrybentami serwisów streamingowych (to pochodna tak wieku, jak i poziomu zamożności), stąd większy u nich apetyt na treści filmowo-serialowe w ofercie NTC - dodaje.

grafika

Nie dla TV Trwam, Polo TV i TVP Info

Gdyby widzowie mogliby poczynić porządki w ofercie DVB-T i zamienić nadające tu stacje na wybrane przez siebie kanały, w pierwszej kolejności zrezygnowaliby z TV Trwam (36 proc.), Polo TV (18 proc.) i TVP Info (15 proc.).

- Ten antyranking kanałów jest mocno sprzężony z wizerunkiem kanałów. Stąd też tak silna reprezentacja w nim nieźle przecież oglądanych kanałów publicznego nadawcy w czołówce wskazań widzów, szczególnie klientów płatnych operatorów - mówi nam Joanna Nowakowska.

grafika

Projekt Cyfrowizja VII pokazuje, że 16 proc. aktualnych widzów naziemnych (w 2021 roku - 19 proc.) myślało w ciągu ostatniego roku o zakupie abonamentu u operatora płatnej telewizji. - Przypomnijmy jednak, że ostatnie dwa lata przyniosły według badania założycielskiego Nielsena lekki wzrost odsetka klientów płatnych operatorów. Stąd też nieco mniejsza baza gospodarstw naziemnych, które mogłyby się nad zakupem abonamentu w kablówce czy platformie cyfrowej zastanawiać. Poza atrakcyjnymi ofertami operatorów, wśród kluczowych wabików pay TV znajduje się możliwość kupienia u operatora subskrypcji w serwisach streamingowych - czytamy w badaniu.

Badanie Projekt Cyfrowizja VII agencja Wavemaker realizowała na przełomie lutego i marca 2023 roku metodą CAWI na grupie 1500 telewidzów w wieku powyżej 16 lat, z dostępem do internetu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"