Średni dobowy udział TVN24 w czerwcu 2023 roku wyniósł 5,98 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 9,93 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Wiceliderem było TVP Info. Średni miesięczny wynik kanału wyniósł 5,30 proc. (po wzroście o 6,64 proc.).
Podium uzupełnia Polsat News. W czerwcu br. kanał miał 1,79 proc. udziału, po spadku względem czerwca 2022 roku o 4,28 proc.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/fakty-liderem-programow-informacyjnych-teleexpress-na-czele-spadkow ##
Tuż za podium znalazł się kanał TVP3, którego udział wyniósł 0,73 proc. (do góry o 9,38 proc.). Czołową piątkę uzupełnia kanał Wydarzenia24. Średni rynkowy udział stacji w czerwcu br. wyniósł 0,73 proc. Stacja względem czerwca 2022 roku zanotowała wzrost o 17,74 proc.

Telewizja wPolsce.pl z największym wzrostem
Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja wPolsce.pl, której wynik zwiększył się o 50 proc. do 0,03 proc. Kanał w zestawieniu był dziewiąty.
Z kolei najwięcej straciła Telewizja Republika. Średni udział stacji zmalał o 25 proc. do 0,09 proc. Kanał spadł z miejsca siódmego na ósme.
News24 zawieszony w monitoringu NAM, powodem zaległości finansowe
W czerwcu 2023 roku zerową oglądalność wykazał kanał News24, którego monitoring na początku czerwca został zawieszony przez Nielsena. Powodem są kilkumiesięczne zaległości finansowe nadawcy wobec firmy badawczej.
W wyniku braku danych oglądalności od 27 czerwca biuro reklamy TVN Media nie zleca już reklam w stacji News24. - News24 jest w nie najlepszym stanie, ale znamy przyczyny tego stanu rzeczy i intensywnie pracujemy nad rozwiązaniem problemów - zapewnia w rozmowie z nami Ryszard Krajewski, przewodniczący rady nadzorczej Astro.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/news24-nadawca-strata-ile-zarabia-ryszard-krajewski,7169653608769665a ##
W poprzednich miesiącach News24 notował śladową oglądalność. Udział stacji plasował się poniżej 0,01 proc. udziału, a średnia widownia oscylowała zwykle wokół kilkudziesięciu widzów.
Największy udział (6,57 proc.) wśród grup kanałów newsowych w czerwcu br. miała Telewizja TVN, mająca w portfolio stacje TVN24 oraz TVN24 BiS i notująca wzrost o 9,87 proc. Drugie były anteny newsowe Telewizji Polskiej, których udział zwiększył się o 7,08 proc. do 6,35 proc. (łączne dane dla TVP Info i TVP3).
Rynek kanałów informacyjnych wzrósł o 7 proc.
Łączny rynkowy udział wszystkich dostępnych na rynku stacji informacyjnych w czerwcu 2023 roku wyniósł 15,70 proc. Było to o 7,17 proc. więcej niż w czerwcu 2022 roku.

TVN24 na czele w 16-49
Wśród widzów w grupie 16-49 na pozycji zdecydowanego lidera wśród stacji informacyjnych w czerwcu 2023 roku znalazło się TVN24 z wynikiem 3,70 proc., po wzroście o 17,46 proc.
Drugie miejsce zajęło TVP Info. Stacja miała 1,86 proc. udziału, po spadku o 11 proc. Udział trzeciego Polsat News wyniósł 1,21 proc. (w dół o 15,38 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/tvp1-liderem-w-4-tvn-na-czele-w-16-49-eurosport-1-w-gore-o-62-proc,7169507234723969a ##
Spośród grup kanałów informacyjnych liderem wśród widzów w wieku 16-49 lat był też TVN. Stacje tej grupy miały tutaj 4,06 proc. udziału, po wzroście o 16 proc.
Wszystkie stacje newsowe w tym ujęciu miały 8,11 proc. udziału w rynku, po spadku o 0,61 proc.











