Dodatkowe kanały filmowe za darmo dla klientów Polsat Box i Netii

Od piątku, 1 marca 2024 roku, kanały Kino TV, Kino Polska i Kino Polska Muzyka, należące do Grupy Kino Polska, są dostępne w otwartym oknie dwóch operatorów - Polsat Box i Netii.

ag
ag
Udostępnij artykuł:
Dodatkowe kanały filmowe za darmo dla klientów Polsat Box i Netii

Kanały będą dostępne w paśmie odkodowanym w Polsat Box i Netii przez ponad 2 miesiące, do 5 maja 2024 roku. Abonenci Polsat Box i Netii mogą je oglądać w ramach swoich pakietów także mobilnie w aplikacjach Polsat Box Go i Netia Go.

Kanał Kino TV zaprezentuje ramówkę dla pań z okazji Dnia Kobiet. 8 marca na antenie pojawią się takie produkcje jak romans „Zeszłej nocy”, (godz. 16:00), zwariowana komedia pomyłek „Blond ambicja” (godz. 18:00) i sensacyjna komedia „Ptaszek na uwięzi” (godz. 20:00). W marcu i kwietniu na kanale Kino TV widzowie będą mogli także obejrzeć m.in. kolekcję „Rocky” w ramach cyklu mocne piątki, oraz takie hity jak „Hulk” (19 kwietnia, godz. 20:00) czy „Notting Hill” (28 kwietnia, godz. 20:00).

W Kino Polska, kanale dedykowanym zarówno kultowym polskim produkcjom, jak i filmowym hitom ostatnich lat, premierę telewizyjną będzie miał dramat „Hiacynt” (24 marca o godz. 20:00). W kwietniu na widzów czekają również premiery filmów „Miłość po angielsku” (1 kwietnia, godz. 20:00) i „Słaba Płeć” (20 kwietnia, godz. 20:00).

Z kolei Kino Polska Muzyka, kanał stworzony dla fanów polskiej muzyki, prezentujący przeboje z lat 70., 80., 90., oraz współczesnych, zaprosi widzów na talk-show „Przepis na hit”, w którym będą mieli okazję poznać bliżej gwiazdy polskiej sceny muzycznej.

Kanały, które udostępnione zostały w otwartym oknie, znajdują się w ofercie Polsat Box na pozycjach EPG nr 34 (Kino TV), 43 (Kino Polska) i 181 (Kino Polska Muzyka) w ofercie telewizji satelitarnej i kablowej IPTV oraz odpowiednio 412, 411 i 760 w ofercie telewizji internetowej z dekoderem. Netia oferuje je odpowiednio na pozycjach 168, 140 i 240.

Kanały Kino Polska mają odświeżyć wizerunek

Kanały Kino Polska i Kino Polska Muzyka borykają się z mniejszą oglądalnością i spadającymi przychodami. Nadawca zapowiedział w listopadzie ub.r., że w 2024 roku chce odświeżyć ich wizerunek, aby dotrzeć do młodszych widzów. Grupa Kino Polska zapewniła wówczas, że wprowadzi nowe propozycje programowe i będzie zabiegać o lepszą pozycję na listach kanałów na dekoderach dostawców płatnej telewizji.

Z danych Nielsena wynika, że w grupie 16-59 w trzech pierwszych kwartałach 2023 roku udział Kino Polska w rynku wyniósł 0,41 proc., co oznacza spadek o 19,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku. Udział Kino Polska Muzyka to 0,06 proc. (spadek o 24,8 proc.). Przychody stacji pod marką Kino Polska spadły o 10,4 proc. w porównaniu do pierwszych 9 miesięcy zeszłego roku (z 27,19 do 24,36 mln zł). Ich zysk zmalał z 13,5 do 10,17 mln zł.

Menadżerowie Grupy Kino Polska zapewniali w listopadzie, że będą walczyć o poprawę tych wyników. - Będziemy ściśle współpracować z operatorami płatnej telewizji, aby nadać tym kanałom nowe pozycje, która pomoże uzyskać większą widoczność wśród widzów. Udało się już to w przypadku kilku platform. Kanały płatne są dla Grupy Kino Polska silnym aktywem, ponieważ są to stacje od dawna dostępne, z dużą świadomością marki na rynku. Chcemy z tego skorzystać. Poza tym chcemy odświeżyć te kanały. W przypadku Kino Polska to szersza oferta polskiego kina i treści lokalne, które będą tam emitowane, aby  były bardziej atrakcyjne dla młodych. To projekt na rok 2024. Więcej na ten temat będziemy mogli powiedzieć na początku przyszłego roku - mówił Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska.

Ściślejsza współpraca z Canal+

Canal+ podał w kwietniu ub.r., że podjął decyzję o nabyciu 30 proc. udziałów w kapitale zakładowym spółki Digital SPI International, która posiada 66 proc. kapitału zakładowego Kino Polska TV. Rok wcześniej kupił 70 proc. udziałów Digital SPI International. Grupa Kino Polska zamierza zacieśnić współpracę z Canal+. 1 marca pokazujący tureckie seriale kanał Dizi został przekształcony w Novelas +1. Pokazuje te same produkcje z Ameryki Łacińskiej i Turcji, co należąca do Canal+ stacja, ale z godzinnym opóźnieniem.

Po trzech kwartałach 2023 r. Grupa Kino Polska odnotowała przychody na poziomie 214,7 mln zł, co oznacza wzrost o 5,1 proc. rdr, głównie za sprawą wzrostu przychodów z nadawania kanałów płatnych i sprzedaży praw licencyjnych. Przychody z emisji zwiększyły się o 5,3 proc. rdr i stanowiły 52,7 proc. całkowitej sprzedaży grupy. Wpływy z reklam spadły o 0,3 proc. rdr, a ich udział w przychodach ogółem stanowił 34,4 proc. Zysk netto grupy po 9 miesiącach tego roku wyniósł 32,5 mln zł (+15,5 proc. rdr), a wynik EBITDA 87,7 mln zł (+2,7 proc. rdr).

W portfolio SPI international są: FilmBox Premium, FilmBox Extra, FilmBox Family, FilmBox Action, FilmBox Arthouse, FightBox, DocuBox, FashionBox, Fast&Fun Box, GameToon, 360TuneBox, Kino TV, Kino Polska, Kino Polska Muzyka, Stopklatka i Zoom TV. Z kolei w portfolio Canal+ można znaleźć: Canal+ Premium, Canal+ 1, Canal+ Now, Canal+ Film, Canal+ Seriale, Canal+ Family, Canal+ Sport, Canal+ Sport 2, Canal+ Sport 3, Canal+ Sport 4, Canal+ Sport 5, Canal+ Kuchnia, Canal+ Domo, Ale Kino+, Novelas+, Novelas +1, MiniMini+, TeleToon+ I Canal+ 4K Ultra HD. Niedawno firmy informowały Wirtualnemedia.pl, że nie zamierzają ograniczać liczby kanałów. Grupa Kino Polska dąży z kolei do oferowania wszystkich stacji filmowych w jakości HD. 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online