Kino Polska TV rośnie przy Canal+. Zoom TV mniej stratny

Grupa Kino Polska TV w trzech kwartałach br. zwiększyła przychody o 5,1 proc. do 214,74 mln zł i zysk netto z 28,13 do 32,5 mln zł. Pogorszyła się rentowność Stopklatki, za to Zoom TV ograniczył stratę. - W naszych przychodach widzimy dalsze efekty współpracy z Grupą Canal+ - podkreśla członkini zarządu firmy Katarzyna Woźnicka.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Kino Polska TV rośnie przy Canal+. Zoom TV mniej stratny

Przychody grupy Kino Polska TV z emisji kanałów wzrosły ze 107,37 do 113,07 mln zł, a te określone jako pozostałe - z 22,9 do 27,85 mln zł (z czego wpływy z produkcji stacji tv zwiększyły się z 1,36 do 3,02 mln zł, a z praw licencyjnych - z 20,3 do 22,63 mln zł). Natomiast sprzedaż reklam nieznacznie zmalała - z 74,05 do 73,81 mln zł.

- Pomimo że warunki dla nadawców telewizyjnych wciąż nie są optymalne, osiągamy satysfakcjonujące wyniki finansowe. W naszych przychodach widzimy także dalsze efekty współpracy z Grupą Canal+, w efekcie wynik segmentu Produkcja kanałów TV zwiększył się ponad dwukrotnie, wobec poprzedniego roku - komentuje Katarzyna Woźnicka, członkini zarządu Grupy Kino Polska TV, a także dyrektor finansowa i operacyjna w SPI International.

Wiosną br. Grupa Canal+ kupiła 70 proc. udziałów spółki Digital SPI International, do której należy 66 proc. akcji Kino Polska TV. Resztę przejęła w sierpniu. W konsekwencji w Kino Polska TV zmienił się skład zarządu i rady nadzorczej, z nadawcą pożegnał się m.in. prezes Bogusław Kisielewski.

Stopklatka i Zoom TV ze stratami

Ponad połowę przychodów grupa Kino Polska TV osiąga z kanałów FilmBox i stacji tematycznych. W trzech kwartałach ich przychody wzrosły rok do roku ze 107,75 do 115,36 mln zł, a zysk - z 33,58 do 37,87 mln zł. Wpływy z emisji zwiększyły się głównie w Polsce i na Węgrzech, a przychody reklamowe w Czechach podskoczyły o 30 proc. do prawie 5 mln zł.

Natomiast stacje Kino Polska zanotowały spadek przychodów z 27,19 do 24,36 mln zł i zysku z 13,5 do 10,17 mln zł. Wpływy nadawanej naziemnie Stopklatki zmalały z 31,33 do 30,32 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych z 26,97 do 33,01 mln zł jej miała 2,7 mln zł straty (wobec 4,36 mln zł zysku przed rokiem). Nadawca skomentował w komunikacie, że „nadal widoczny jest wpływ zmian regulacyjnych oraz wymagających warunków rynku telewizji naziemnej”.

Za to strata Zoom TV zmalała z 10,47 do 3,56 mln zł przy wzroście wpływów z 15,65 do 17,86 mln zł. To efekt wzrostu oglądalności wynikającego według nadawcy z atrakcyjnych produkcji własnych.

grafika

W samym trzecim kwartale br. grupa Kino Polska TV zwiększyła przychody z 64,99 do 69,94 mln zł. Jej zysk operacyjny wzrósł z 10,3 do 12,3 mln zł, a zysk netto - z 6,69 do 8,73 mln zł.

- Obecność w Grupie Canal+ i SPI International pozwala Grupie Kino Polska umacniać pozycję na rynku medialnym, a także skutecznie konkurować w coraz bardziej wymagającym środowisku. Wykorzystujemy doskonałe know-how polskiego zespołu w uruchamianiu i rozwoju nowych kanałów pod marką Canal+ na rynkach Europy Środkowo–Wschodniej, co ma odzwierciedlenie w wynikach Grupy Kino Polska - podkreśla Erwan Luherne, członek zarządu Grupy Kino Polska i CEO w SPI International.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję