„Fakty” liderem programów informacyjnych w styczniu

Pozycję nowego lidera wśród programów informacyjnych w styczniu br. zajęły „Fakty” emitowane w TVN i TVN24 BiS, które wyprzedziły „Teleexpress” TVP1 i TVP Info. Wszystkie serwisy odnotowały spadki oglądalności - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

„Fakty” TVN i TVN24 BiS w styczniu 2022 roku oglądało średnio 3,21 mln widzów, co zapewniło tym stacjom 23,33 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 0,74 proc. widzów, czyli 24 tys. oglądających, a jego udział wzrósł z 22,52 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Średnia oglądalność „Faktów” w TVN w zeszłym miesiącu wyniosła 2,84 mln widzów, a w TVN24 BiS - 366 tys.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ogladalnosc-kanaly-informacyjne-2021-tvn24-tvp-info,7170055682230401a ##

Na drugą lokatę (z trzeciej) awansowały „Wiadomości”, których oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmalała o 12,08 proc., czyli o 384 tys. widzów. W styczniu 2022 roku wyniosła 2,79 mln osób (2,13 mln w TVP1 i 665 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 20,15 proc. (rok wcześniej było to 21,58 proc.).

Z kolei z pierwszego na trzecie miejsce spadł „Teleexpress”, którego oglądalność w Jedynce i TVP Info w ciągu roku zmalała o 18,04 proc., czyli o 613 tys. oglądających (największy spadek w zestawieniu). W styczniu 2022 roku wyniosła 2,79 mln osób (2,08 mln w TVP1 i 703 tys. w TVP Info). Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 24,89 proc. (rok wcześniej było to 29,17 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/dvb-t-ogladalnosc-2021-tvp1-polsat-tv-puls,7170044538873473a ##

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsat, Polsat News i Wydarzenia24. Widownia dziennika wyniosła 2,07 mln osób, po spadku wynoszącym 2,73 proc. (58 tys. widzów). Średnia widownia „Wydarzeń” na głównej antenie wyniosła 1,78 mln osób, w Polsacie News było to 221 tys., a w Wydarzenia24 - 72 tys.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 i TVP Info zmniejszył się o 9,35 proc. do 1,54 mln widzów (1,05 mln w Dwójce i 488 tys. w stacji informacyjnej).

grafika

„Fakty” na czele w 16-49

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w styczniu 2022 roku na pozycji lidera oglądalności też znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 11,67 proc. do 1,01 mln oglądających.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/kto-oglada-programy-informacyjne,7173298285299329a_1 ##

Drugie były „Wydarzenia”, które śledziło 767 tys. osób (w dół o 2,66 proc.). Podium uzupełnia „Teleexpress” (511 tys. widzów; - 23,27 proc. - największy spadek w zestawieniu), czwarte były „Wiadomości” (510 tys. widzów; - 21,05 proc.), a piąta - „Panorama” (273 tys. widzów; - 11,94 proc.).

grafika

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online